{{ notification.title }}

{{ notification.message }}

Mobil FAQ

Mobil Telefonsvarer

Hvordan sætter jeg min telefonsvarer op?
Luk

Telefonsvareren skal tilmeldes eller afmeldes på Selvbetjeningen. Det koster ikke noget at være tilmeldt telefonsvareren.

Modtager du opkald, som går på telefonsvareren, betaler du alm. minuttakst eller anvender minutterne i din pakke. Modtager du opkald i udlandet på din telefonsvarer, bliver du takseret til den gældende minuttakst i landet, du befinder dig i.

Dit telefonsvarernummer er: 28 18 40 40

Hvordan ændrer jeg svartid for min telefonsvarer?
Luk

Du kan ændre svartid på din telefonsvarer ved at indtaste:

**61* telefonsvarernummer ** antal sekunder # og tryk derefter på ”Ring op”-tasten.

Som standard er svartiden sat til 20 sekunder, og den kan max. være 30 sekunder. Du kan kun ændre svartiden i intervaller af 5 sekunder.

Hvordan ændrer jeg koden til min telefonsvarer?
Luk

Hvis du vil sikre dig mod, at telefonsvareren hackes og aflyttes af andre, anbefaler vi, at du vælger en personlig kode til din telefonsvarer.

Du kan opsætte din personlige kode til telefonsvareren ved at ringe op til telefonsvareren og følge vejledningen i telefonen.

Du bør aktivere koden, så du skal indtaste den, hver gang du vil aflytte din telefonsvarer – også når du ringer fra din egen telefon. Waoo Mobil har indbygget en ekstra sikkerhed i din telefonsvarer, idet telefonsvareren automatisk spærres, hvis der indtastes en forkert kode tre gange.

Hvad koster det at viderestille min telefonsvarer?
Luk

Det koster 60 øre/min. at få viderestillet sin telefonsvarer.

Hvordan aktiverer jeg min telefonsvarer?
Luk

For at aktivere viderestillingerne af din telefonsvarer skal du indtaste følgende kode:

**004* telefonsvarernummer # og tryk derefter på “Ring op”-tasten.

Hvordan deaktiverer jeg min telefonsvarer?
Luk

For at deaktivere viderestillingerne af din telefonsvarer skal du indtaste følgende kode:

##002# og tryk derefter på “Ring op”-tasten.

Det kan være en god idé at deaktivere viderestillingerne til telefonsvareren, når du skal til udlandet for at undgå en større regning. Viderestillingen skal deaktiveres på dansk net.

Ønsker du helt at blive afmeldt telefonsvareren, så skal du også afmelde den inde på Selvbetjeningen.

Mobil netværk

Hvordan dækker Waoo Mobils netværk?
Luk

Hos Waoo Mobil benytter vi Telias netværk.

Telia og Telenor har siden 2012 arbejdet på at lægge netværkene sammen for at give kunderne den bedste netværksoplevelse. Sammenlægningen blev færdig i 2014, så nu deler Telia og Telenor netværket i hele landet på både 2G, 3G og 4G.

Netværkssammenlægningen har givet det mest fintmaskede netværk i Danmark nogensinde. Det betyder højere hastigheder, bedre dækning og en forbedret samtalekvalitet.

Klik her for at se, hvordan Telias netværk dækker, hvor du er.

Hvordan dækker Waoo Mobil 2G-, 3G- eller 4G?
Luk

Hos Waoo Mobil kan du både få 2G-, 3G- og 4G-dækning – det afhænger blot af din geografiske placering og din terminal. Se 4G dækningen i dit område her.

Hvilken hastighed kan jeg forvente med Waoo Mobil?
Luk

3G: Den forventede gennemsnitlige downloadhastighed er mellem 2 og 20 Mbit/s, og uploadhastigheden er mellem 1 og 4 Mbit/s.

4G: Den forventede gennemsnitlige downloadhastighed er mellem 8 og 71 Mbit/s, og uploadhastigheden er mellem 2 og 43 Mbit/s.

Koster det ekstra at bruge 4G?
Luk

Det koster ikke ekstra at få adgang til 4G-netværket, men du skal have et simkort med 4G-signal. Du skal bruge:

  • en enhed, der kan køre på 4G-netværket
  • en datapakke
  • et simkort med adgang til 4G
  • Derudover skal du skal være i et område med 4G-netværk. Er der ikke 4G-netværk, skifter telefonen automatisk over til 3G eller EDGE.

Mit nummer

Kan jeg ændre min pakke?
Luk

Du kan ændre din pakke ved at logge ind på Selvbetjeningen eller kontakte kundeservice på tlf. 70 28 20 60.

Hvordan konfigurerer jeg hemmeligt nummer?
Luk

På Selvbetjeningen kan du slå funktionen ”hemmeligt nummer” til og fra.

Med ”hemmeligt nummer” vil dit nummer og adresse ikke være tilgængeligt på 118, De Gule Sider og Krak.

Hvordan ser jeg mit forbrug?
Luk

På Selvbetjeningen kan du hele tiden følge med i dit forbrug og se dine optankninger.

Hvordan sætter jeg mit nummer i bero?
Luk

Husk at opsige dit nummer, hvis du ikke vil bruge det mere, da pakken bliver trukket til hver d. 1. i måneden uanset saldo på din mobilkonto.

Skal du ikke bruge dit nummer i en længere periode, så afmeld tale- og tilvalgspakken på Selvbetjeningen.

Hvordan får jeg min saldo på SMS?
Luk

Få din saldo tilsendt på SMS ved at sende en SMS med teksten SALDO til 50 43 49 51.

Inden for 1 minut vil du modtage en SMS retur med din saldo. Det koster alm. SMS-takst at sende og modtage saldo SMS.

Husk, at der kan være forsinkelser på takseringer som f.eks. udlandstelefoni og dataforbrug.

Nummerflytning

Hvordan flytter jeg mit nummer til Waoo Mobil?
Luk

Hvis du ønsker at flytte dit nummer til Waoo Mobil, skal du angive det i oprettelsen. Her skal du oplyse dit nuværende telefonnummer og dit nuværende simkortnummer, samt hvornår du ønske at flytte dit nummer til Waoo Mobil.

Når din nummerflytning til Waoo Mobil er godkendt af din nuværende udbyder, vil du modtage en e-mail fra os med en dato for nummerflytningen.

Du skal ikke opsige dit nummer hos dit nuværende teleselskab – det klarer vi for dig.

I nogle tilfælde kan din nuværende udbyder kræve en fuldmagt for, at vi flytter dit nummer til Waoo Mobil. Det er ofte erhvervskunder, der skal anvende en fuldmagt.

Du kan hente og udfylde fuldmagten her.

Fuldmagten skal sendes retur til Waoo Mobil på mail: support@waoomobil.dk

Opsigelse og binding

Hvordan opsiger jeg mit nummer hos Waoo Mobil?
Luk

Hvis du ønsker at opsige dit nummer hos Waoo Mobil, skal du sende en e-mail eller et brev til kundeservice.

Du har ingen opsigelsesvarsel, så når vi har modtaget din henvendelse, vil du modtage en bekræftelse på, at din opsigelse er modtaget og gennemført. Modtager du ikke en bekræftelse, skal du kontakte kundeservice.

Husk at opsige dit nummer, hvis du ikke vil bruge det mere, for pakken bliver trukket til hver d. 1. i måneden uanset saldo på din mobilkonto.

Skal du ikke bruge dit nummer i en længere periode, så afmeld tale- og tilvalgspakken på Selvbetjeningen.

Opgørelse af mobilkonto ved opsigelse

30-40 dage efter opsigelsen er registreret, vil mobilkontoen blive endeligt opgjort. Efter indhentning af bankoplysninger fra kunden, vil restsaldoen blive fratrukket opgørelsesgebyret på 50 kr. og overføres til kundens konto. Restsaldoen vil være til rådighed 1-7 dage efter overførslen, afhængigt af banken der overføres til, weekend og helligdage.

For lang tid er jeg bundet hos Waoo Mobil?
Luk

Hos Waoo Mobil er der ingen binding – vi vil kun have kunder, der har lyst til at være hos os.

Betaling

Hvordan fungerer automatisk optankning?
Luk

Hvis du er tilmeldt automatisk optankning, skal du ikke bekymre dig om en negativ mobilsaldo, da der automatisk trækkes penge på dit betalingskort, når der mangler penge på din mobilsaldo.

Når din mobilsaldo når ned på 0 kr., bliver der automatisk tanket op med det ønskede beløb, som du har valgt at tanke op med.

Får du et nyt betalingskort, skal du huske at logge ind på Selvbetjeningen og tilmelde dit nye betalingskort under fanen "Tilmeld betalingskort og ændre optankning".

Du modtager en kvittering for hver optankning på e-mail, og du kan også finde dine kvitteringer på Selvbetjeningen.

Der kan vælges 2 former for automatisk optankning:

- Tilpas beløb automatisk

- Fast beløb


Ønsker du at ændre din automatiske optankning, skal du logge på Selvbetjeningen og trykke på fanen "Tilmeld betalingskort og ændre optankning".

Hvordan virker automatisk optankning med ”Tilpas beløb automatisk”?
Luk

Til dig, der foretrækker at indbetale dét, der er behov for. Beløbet, der hæves på dit kreditkort, tilpasses, så der står så lidt som muligt på din mobilsaldo. Når der betales for abonnement eller ekstra forbrug på dit nummer, tager systemet højde for de penge, der i forvejen står på din mobilsaldo. På den måde trækkes kun det beløb, der er behov for til at dække betalingen.

Det mindste beløb, der kan indbetales er 19 kr., og det eventuelle overskydende beløb indsættes på mobilsaldoen.

Eksempler på automatisk optankning med ”Tilpas beløb automatisk”:

  • Hvis du betaler abonnement på 79 kr., og der i forvejen står 14 kr. på din mobilsaldo, trækkes 65 kr. fra det tilmeldte betalingskort.
  • Hvis du betaler 5 kr. for en overtakseret SMS, og der står 0 kr. på mobilsaldoen, trækkes 19 kr. fra det tilmeldte betalingskort. De resterende 14 kr. indsættes på mobilsaldoen til andet brug.
Hvordan virker automatisk optankning med ”Fast beløb”?
Luk

Til dig, der foretrækker ikke at have en masse små trækninger på dit kreditkort. Du kan selv vælge, hvilket beløb der fast skal trækkes, når din mobilsaldo rammer 0 kr. Vi anbefaler, at du vælger den pris, som dit abonnement koster, som det automatiske optankningsbeløb. Skifter du dit abonnement, så husk at ændre optankningsbeløbet til den nye abonnementspris.

Eksempler på automatisk optankning med ”Fast beløb”:

  • Hvis du er tilmeldt automatisk optankning med et beløb på 100 kr., trækkes 100 kr. fra dit betalingskort, når din mobilsaldo rammer 0 kr., selvom der betales for et mindre beløb. Hvis du f.eks. betaler 79 kr. for abonnementet, og der står under 79 kr. på mobilsaldoen, trækkes 100 kr. fra det tilmeldte betalingskort. De resterende penge indsættes på mobilsaldoen til andet brug.
  • Du kan sagtens tilmelde dig automatisk optankning med 100 kr. pr. optankning, selvom din pakke koster over 100 kr. I så fald trækkes 100 kr. så mange gange, der skal til for at dække abonnementets/forbrugets pris.
  • Donerer du f.eks. 150 kr., mens dit automatiske optankningsbeløb er sat til et beløb under 150 kr., vil det automatiske optankningsbeløb trækkes flere gange fra dit betalingskort over på din mobilsaldo, indtil det dækker donationens beløb. De resterende penge fra trækningen vil blive indsat på mobilsaldoen.
Hvordan fungerer manuel optankning?
Luk

Vælger du manuel optankning, skal du selv huske at tanke op, hver gang din mobilsaldo nærmer sig 0 kr. Du modtager en e-mail og SMS, når din mobilsaldo kommer under 50 kr.

Kommer din mobilsaldo ned på 0 kr., bliver dit abonnement spærret for udgående trafik, indtil der bliver tanket op igen og din mobilsaldo kommer over 0 kr. Er din mobilsaldo i nul i mere end 5 dage, bliver dit abonnement spærret for både udgående og indgående trafik.

Når saldoen har været i nul i yderligere 10 dage, sendes sagen til inkasso, og der pålægges et inkassogebyr på 100 kr. Inkassoselskabet har derudover ret til at opkræve gebyr for deres indsats. Ved fremsendelse til inkasso opsiges nummeret samtidigt.

Hvordan betaler jeg via PBS?
Luk

Vælger du at betale dit abonnement via Betalingsservice (PBS), bliver betalingen automatisk trukket fra den tilmeldte bankkonto.

Dit forbrug bliver afregnet bagud, og din mobilpakke bliver afregnet forud. Opgørelsen genereres omkring den 15. i måneden, og pengene trækkes til den 5. i måneden. Hver opgørelse pålægges et administrationsgebyr efter gældende prisliste.

Overdragelse

Kan jeg overdrage mit nummer?
Luk

Du kan sagtens overdrage dit nummer til en anden. For at overdrage et nummer skal både du og den nye ejer udfylde en overdragelsesfuldmagt, som derefter sendes retur til Waoo Mobil.

Når overdragelsen er blevet godkendt, vil den nye ejer overtage nummeret og alle services, der er tilmeldt. Husk, at du selv skal ændre informationerne til betalingskortet på automatisk optankning, hvis betaler af nummeret også skal ændres.

PIN-kode, PUK-kode og login til Selvbetjening

Hvordan bruger jeg min PIN-kode?
Luk

For at undgå misbrug af dit simkort, er det sikret med en PIN-kode.

PIN-koden skal indtastes, hver gang din mobil har været slukket. Når du modtager dit simkort med posten, vil din PIN-kode være angivet i det medfølgende brev. Hvis du har glemt din PIN-kode, kan du finde den på Selvbetjeningen.

Taster du din PIN-kode forkert tre gange, bliver simkortet låst, og du skal indtaste din PUK-kode for at låse simkortet op.

Hvordan bruger jeg min PUK-kode?
Luk

PUK-koden består af 8 cifre, og du finder koden i dit velkomstbrev eller på Selvbetjeningen.

Når du har indtastet PUK-koden, vil du blive bedt om at indtaste en ny PIN-kode. Det er vigtigt, at dette er en hel ny PIN-kode.

Hvis du indtaster PUK-koden forkert ti gange, vil simkortet blive gjort inaktivt, og du skal kontakte kundeservice for at få det aktiveret igen.

Hvordan logger jeg på Selvbetjeningen?
Luk

Når du har oprettet dig hos Waoo Mobil, modtager du en e-mail med loginoplysninger til Selvbetjeningen på www.waoo.dk/telefoni.

Du kan altid selv ændre dit login til Selvbetjeningen eller kontakte kundeservice på tlf. 70 28 20 60.

Simkort

Hvilket simkort skal jeg bruge?
Luk

Hos Waoo Mobil har vi gjort det nemt at finde det rigtige simkort til din mobiltelefon – vi har nemlig kun én slags med det hele i. Dvs. at du får et simkort, hvor der både er en micro- og nano-størrelse i, samt adgang til 2G-, 3G- og 4G-netværket.

Hvad gør jeg hvis mit simkort er låst?
Luk

Hvis din mobiltelefon beder dig om at indtaste en “Begrænsningskode” eller viser beskeden “Ugyldig simkort”, betyder det, at din mobiltelefon er simlåst til dit tidligere teleselskab. Du skal selv henvende dig til dit tidligere teleselskab og få oplyst låsekoden. Det er ikke muligt for Waoo at få koden oplyst af dit tidligere teleselskab.

Hvis du har en iPhone, skal den tilsluttes iTunes og synkroniseres. Husk at sætte dit nye simkort i, før den tilsluttes iTunes. Hvis din iPhone stadig er låst efter synkroniseringen, så skal den gendannes.

Hvordan finder jeg mit simkortnummer?
Luk

Du finder dit simkortnummer på det lille hvide simkort, som sidder i din telefon. Simkortnummeret er på 10-20 cifre.

Har du en iPhone, finder du simkortnummeret via telefonens menu. Vælg ”Indstillinger” -> ”Generelt” -> ”Om”. Her kaldes simkortnummeret ICCID.

Har du en Windows Phone, finder du simkortnummeret via telefonens menu. Vælg ”Indstillinger” -> ”Om”. Her kaldes simkortnummeret SIM-id.

Har du en Android-telefon, kan du som oftest ikke aflæse simkortnummeret direkte på din telefon. Men du kan i Play Butik på din telefon downloade den gratis app ’Sim card info’, der finder dit simkortnummer for dig.

Ekstra data

Hvad gør jeg hvis jeg løber tør for data?
Luk

Du får en besked på SMS, når 80 % og 100 % af din datapakke er opbrugt. Ved 100 % kommer der en stopside frem på din skærm, hvor du har følgende tre valgmuligheder:

  1. Tilkøb en ekstra datapakke (som kun er gældende til resten af måneden)
    1 GB: 29 kr.
    2 GB: 59 kr.
    5 GB: 89 kr.
    10 GB: 119 kr.
  2. Der bliver lukket for dataforbrug resten af måneden.
    Du vil derfor ikke kunne bruge mobildata resten af måneden.
  3. Bliv forbrugsafregnet til 35 øre/MB, og din hastighed bliver sat ned.

Du kan naturligvis altid opgradere din datapakke til en pakke med mere data via Selvbetjeningen, så du aldrig løber tør for data.

SMS-opsætning & taksering

Hvad gør jeg, hvis jeg kan ikke sende SMS?
Luk

Hvis du ikke kan sende SMS’er, kan det være din beskedcentral, der ikke er tastet korrekt ind. Normalt registreres den automatisk, når simkortet sættes i mobiltelefonen, men der kan være sket en fejl, så beskedcentralen er indtastet forkert.

Hvis du kigger i din telefonmanual, kan du finde ud af, hvor beskedcentralen findes på din telefon, og så indtaster du blot nummeret. Husk, at skrive hele nummeret, som det er angivet her: +4528187000

Hvad bør jeg vide om indholdstakseret SMS?
Luk

Du har som kunde hos Waoo Mobil adgang til en række mobiltjenester, der bliver trukket fra din mobilkonto. Eksempler på anvendelsesområder for mobilbetaling er togbilletter, biografbilletter, parkeringsbillet, magasiner, internetkøb og meget mere.

Ønsker du ikke at gøre brug af disse mobiltjenester, kan du afmelde dette på Selvbetjeningen. Dette anbefales, hvis børn har adgang til telefonen.

Hvis du ønsker at klage over en indholdstakseret tjeneste, skal du kontakte udbyderen af tjenesten, som blev oplyst, da du købte den.

Hvordan takseres SMS’er?
Luk

En SMS fylder 160 tegn. Skriver du over 160 tegn i en SMS, vil du blive takseret for to eller flere SMS’er, alt efter hvor mange tegn din SMS fylder. Sender du f.eks. en SMS, der indeholder 190 tegn, vil du altså blive takseret for to SMS’er.

SMS'er over 160 tegn kan blive konverteret til MMS'er. Indsætter du humørikoner/emojis i din SMS, vil den oftest blive konverteret til en MMS.

Husk, at hvis du sender en SMS/MMS til et udenlandsk nummer, skal du angive landekoden i telefonnummeret.

Udland

Hvad koster det at bruge mit abonnement i EU?
Luk

Indholdet i alle vores EU-mobilabonnementer kan anvendes i Danmark og hele EU – uden at det koster ekstra!

Der er samme takst for ekstra forbrug i Danmark og EU:

Tale: 48 øre/min.

SMS: 8 øre

MMS: 2 kr.

Data: 35 øre/MB eller køb en top up-pakke (gælder kun i Danmark).


Følgende er gældende fra den 1. januar 2018:

(Gælder ikke for pakkerne Lille Familie og Stor Familie, da disse kun virker i Danmark)


Du kan anvende indholdet i din mobilpakke (Mobil 5, 15, 30 og 60 samt Familiepakke EU) uden merpris i følgende 37 lande:

Belgien, Bulgarien, Cypern (kun den græske del), Estland, Finland, Frankrig (Fransk Guyana, Guadeloupe, Martinique, Réunion), Færøerne, Grækenland, Holland, Island, Irland, Italien, Kroatien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Norge, Polen, Portugal (inkl. Azorerne og Madeira) Rumænien, San Marino, Slovakiet, Slovenien, Spanien (inkl. Ceuta, Melilla og De Kanariske Øer), Schweiz, Storbritannien (inkl. Gibraltar, ekskl. Guernsey, Isle of Man og Jersey), Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.

Hvordan bliver jeg takseret, hvis jeg rejser uden for EU?
Luk

Rejser du uden for EU, bliver du afregnet efter forbrug, alt efter hvilket land du rejser i.

Hvordan bliver jeg takseret, hvis jeg ringer fra Danmark til et EU-land?
Luk

Hvis du befinder dig i Danmark og ringer til et udenlandsk nummer i et EU-land, bliver du afregnet efter forbrug. Det er ikke inkluderet i dit abonnement.

Hvordan bliver jeg takseret, hvis jeg i EU ringer/SMS’er/MMS’er til andet EU-land?
Luk

Hvis du befinder dig i EU og ringer/SMS’er/MMS’er til et dansk nummer i andet EU-land, er det inkluderet i dit abonnement.

Hvordan bliver jeg takseret, hvis jeg er i EU og ringer til et land uden for EU?
Luk

Hvis du befinder dig i EU og ringer til et land uden for EU, bliver du afregnet efter forbrug, alt efter hvilket land du ringer til.

Skal jeg bo i Danmark, når jeg har et dansk abonnement?
Luk

Du må max. anvende dit abonnement i EU i halvdelen af den tid, du har det. Dvs. har du abonnementet i 80 dage, må du højst anvende det i EU i 40 dage.

Hvad er reglerne for SMS og MMS i EU?
Luk

Der gælder samme regler som for tale. Du kan anvende de inkluderede SMS’er og MMS’er i dit abonnement i EU uden merpris.

Hvad med brugen af data i EU?
Luk

Du kan anvende en del af din datapakke i EU. Det er angivet i dit EU-abonnement, hvor mange GB data, du har til rådighed i EU ud af det samlet antal GB, du har i dit abonnement.

Bliver jeg advaret, når indholdet i mit abonnement opbrugt?
Luk

Ja. Du får en SMS, når du har brugt 80 % og 100 % af tale- og datapakken i dit abonnement – både når du er i Danmark og i EU. Når din datapakke er opbrugt, bliver du omdirigeret til en hjemmeside, hvorfra du kan tilkøbe ekstra data.

Hvad koster forbrug udover mit abonnement i EU?
Luk

Hvis du anvender mere tale, SMS, MMS eller data, end hvad dit abonnement indeholder, er det til de samme priser i EU, som du giver for ekstra forbrug i Danmark.

Hvad koster det at bruge mit forbrugsabonnement uden for Danmark?
Luk

Forbrug (tale, SMS og MMS) fra Danmark og et EU-nummer er ikke inkluderet i abonnementet – det vil blive takseret efter forbrug og land.

Hvis du rejser uden for EU eller skal ringe/SMS’e/MMS’e til et udenlandsk nummer, vil det blive takseret efter forbrug og land.


Lande: EU, Island, Liechtenstein, Schweiz, Norge og Færøerne
Opkald: 1,77 DKK/min.
SMS: 0,55 DKK/SMS
MMS: 3 DKK/MMS

Lande: Albanien, Armenien, Hviderusland, Makedonien, Rusland, Serbien, Tyrkiet og Ukraine
Opkald: 5,25 DKK/min.
SMS: 4 DKK/SMS
MMS: 3 DKK/MMS

Lande: Canada, Mexico, Thailand og USA
Opkald: 4,38 DKK/min.
SMS: 4 DKK/SMS
MMS: 3 DKK/MMS

Lande: Andorra, Australien, Grønland, Hong Kong, Indien, Japan, Kina, Macau, Malaysia, New Zealand, Singapore, Sydkorea og Taiwan
Opkald: 9,38 DKK/min.
SMS: 4 DKK/SMS
MMS: 3 DKK/MMS

Lande: Resten af verden
Opkald: 16,38 DKK/min.
SMS: 4 DKK/SMS
MMS: 3 DKK/MMS