Mobil FAQ
Mobil Telefonsvarer
Telefonsvareren skal tilmeldes eller afmeldes pÄ Selvbetjeningen. Det koster ikke noget at vÊre tilmeldt telefonsvareren.
Modtager du opkald, som gÄr pÄ telefonsvareren, betaler du alm. minuttakst eller anvender minutterne i din pakke. Modtager du opkald i udlandet pÄ din telefonsvarer, bliver du takseret til den gÊldende minuttakst i landet, du befinder dig i.
Dit telefonsvarernummer er: 28 18 40 40
Du kan Êndre svartid pÄ din telefonsvarer ved at indtaste:
**61* telefonsvarernummer ** antal sekunder # og tryk derefter pĂ„ âRing opâ-tasten.
Som standard er svartiden sat til 20 sekunder, og den kan max. vĂŠre 30 sekunder. Du kan kun ĂŠndre svartiden i intervaller af 5 sekunder.
Hvis du vil sikre dig mod, at telefonsvareren hackes og aflyttes af andre, anbefaler vi, at du vĂŠlger en personlig kode til din telefonsvarer.
Du kan opsĂŠtte din personlige kode til telefonsvareren ved at ringe op til telefonsvareren og fĂžlge vejledningen i telefonen.
Du bĂžr aktivere koden, sĂ„ du skal indtaste den, hver gang du vil aflytte din telefonsvarer â ogsĂ„ nĂ„r du ringer fra din egen telefon. Waoo Mobil har indbygget en ekstra sikkerhed i din telefonsvarer, idet telefonsvareren automatisk spĂŠrres, hvis der indtastes en forkert kode tre gange.
Det koster 60 Þre/min. at fÄ viderestillet sin telefonsvarer.
For at aktivere viderestillingerne af din telefonsvarer skal du indtaste fĂžlgende kode:
**004* telefonsvarernummer # og tryk derefter pĂ„ âRing opâ-tasten.
For at deaktivere viderestillingerne af din telefonsvarer skal du indtaste fĂžlgende kode:
##002# og tryk derefter pĂ„ âRing opâ-tasten.
Det kan vÊre en god idé at deaktivere viderestillingerne til telefonsvareren, nÄr du skal til udlandet for at undgÄ en stÞrre regning. Viderestillingen skal deaktiveres pÄ dansk net.
Ănsker du helt at blive afmeldt telefonsvareren, sĂ„ skal du ogsĂ„ afmelde den inde pĂ„ Selvbetjeningen.
Mobil netvĂŠrk
Hos Waoo Mobil benytter vi Telias netvĂŠrk.
Telia og Telenor har siden 2012 arbejdet pÄ at lÊgge netvÊrkene sammen for at give kunderne den bedste netvÊrksoplevelse. SammenlÊgningen blev fÊrdig i 2014, sÄ nu deler Telia og Telenor netvÊrket i hele landet pÄ bÄde 2G, 3G og 4G.
NetvĂŠrkssammenlĂŠgningen har givet det mest fintmaskede netvĂŠrk i Danmark nogensinde. Det betyder hĂžjere hastigheder, bedre dĂŠkning og en forbedret samtalekvalitet.
Klik her for at se, hvordan Telias netvĂŠrk dĂŠkker, hvor du er.
Hos Waoo Mobil kan du bĂ„de fĂ„ 2G-, 3G- og 4G-dĂŠkning â det afhĂŠnger blot af din geografiske placering og din terminal. Se 4G dĂŠkningen i dit omrĂ„de her.
3G: Den forventede gennemsnitlige downloadhastighed er mellem 2 og 20 Mbit/s, og uploadhastigheden er mellem 1 og 4 Mbit/s.
4G: Den forventede gennemsnitlige downloadhastighed er mellem 8 og 71 Mbit/s, og uploadhastigheden er mellem 2 og 43 Mbit/s.
Det koster ikke ekstra at fÄ adgang til 4G-netvÊrket, men du skal have et simkort med 4G-signal. Du skal bruge:
- en enhed, der kan kÞre pÄ 4G-netvÊrket
- en datapakke
- et simkort med adgang til 4G
- Derudover skal du skal vÊre i et omrÄde med 4G-netvÊrk. Er der ikke 4G-netvÊrk, skifter telefonen automatisk over til 3G eller EDGE.
Mit nummer
Du kan Êndre din pakke ved at logge ind pÄ Selvbetjeningen eller kontakte kundeservice pÄ tlf. 70 28 20 60.
PĂ„ Selvbetjeningen kan du slĂ„ funktionen âhemmeligt nummerâ til og fra.
Med âhemmeligt nummerâ vil dit nummer og adresse ikke vĂŠre tilgĂŠngeligt pĂ„ 118, De Gule Sider og Krak.
PĂ„ Selvbetjeningen kan du hele tiden fĂžlge med i dit forbrug og se dine optankninger.
Husk at opsige dit nummer, hvis du ikke vil bruge det mere, da pakken bliver trukket til hver d. 1. i mÄneden uanset saldo pÄ din mobilkonto.
Skal du ikke bruge dit nummer i en lÊngere periode, sÄ afmeld tale- og tilvalgspakken pÄ Selvbetjeningen.
FÄ din saldo tilsendt pÄ SMS ved at sende en SMS med teksten SALDO til 50 43 49 51.
Inden for 1 minut vil du modtage en SMS retur med din saldo. Det koster alm. SMS-takst at sende og modtage saldo SMS.
Husk, at der kan vÊre forsinkelser pÄ takseringer som f.eks. udlandstelefoni og dataforbrug.
Nummerflytning
Hvis du Þnsker at flytte dit nummer til Waoo Mobil, skal du angive det i oprettelsen. Her skal du oplyse dit nuvÊrende telefonnummer og dit nuvÊrende simkortnummer, samt hvornÄr du Þnske at flytte dit nummer til Waoo Mobil.
NÄr din nummerflytning til Waoo Mobil er godkendt af din nuvÊrende udbyder, vil du modtage en e-mail fra os med en dato for nummerflytningen.
Du skal ikke opsige dit nummer hos dit nuvĂŠrende teleselskab â det klarer vi for dig.
I nogle tilfĂŠlde kan din nuvĂŠrende udbyder krĂŠve en fuldmagt for, at vi flytter dit nummer til Waoo Mobil. Det er ofte erhvervskunder, der skal anvende en fuldmagt.
Du kan hente og udfylde fuldmagten her.
Fuldmagten skal sendes retur til Waoo Mobil pÄ mail: support@waoomobil.dk
Opsigelse og binding
Hvis du Ăžnsker at opsige dit nummer hos Waoo Mobil, skal du sende en e-mail eller et brev til kundeservice.
Du har ingen opsigelsesvarsel, sÄ nÄr vi har modtaget din henvendelse, vil du modtage en bekrÊftelse pÄ, at din opsigelse er modtaget og gennemfÞrt. Modtager du ikke en bekrÊftelse, skal du kontakte kundeservice.
Husk at opsige dit nummer, hvis du ikke vil bruge det mere, for pakken bliver trukket til hver d. 1. i mÄneden uanset saldo pÄ din mobilkonto.
Skal du ikke bruge dit nummer i en lÊngere periode, sÄ afmeld tale- og tilvalgspakken pÄ Selvbetjeningen.
OpgĂžrelse af mobilkonto ved opsigelse
30-40 dage efter opsigelsen er registreret, vil mobilkontoen blive endeligt opgjort. Efter indhentning af bankoplysninger fra kunden, vil restsaldoen blive fratrukket opgÞrelsesgebyret pÄ 50 kr. og overfÞres til kundens konto. Restsaldoen vil vÊre til rÄdighed 1-7 dage efter overfÞrslen, afhÊngigt af banken der overfÞres til, weekend og helligdage.
Hos Waoo Mobil er der ingen binding â vi vil kun have kunder, der har lyst til at vĂŠre hos os.
Betaling
Hvis du er tilmeldt automatisk optankning, skal du ikke bekymre dig om en negativ mobilsaldo, da der automatisk trÊkkes penge pÄ dit betalingskort, nÄr der mangler penge pÄ din mobilsaldo.
NÄr din mobilsaldo nÄr ned pÄ 0 kr., bliver der automatisk tanket op med det Þnskede belÞb, som du har valgt at tanke op med.
FÄr du et nyt betalingskort, skal du huske at logge ind pÄ Selvbetjeningen og tilmelde dit nye betalingskort under fanen "Tilmeld betalingskort og Êndre optankning".
Du modtager en kvittering for hver optankning pÄ e-mail, og du kan ogsÄ finde dine kvitteringer pÄ Selvbetjeningen.
Der kan vĂŠlges 2 former for automatisk optankning:
- Tilpas belĂžb automatisk
- Fast belĂžb
Ănsker du at ĂŠndre din automatiske optankning, skal du logge pĂ„ Selvbetjeningen og trykke pĂ„ fanen "Tilmeld betalingskort og ĂŠndre optankning".
Til dig, der foretrÊkker at indbetale dét, der er behov for. BelÞbet, der hÊves pÄ dit kreditkort, tilpasses, sÄ der stÄr sÄ lidt som muligt pÄ din mobilsaldo. NÄr der betales for abonnement eller ekstra forbrug pÄ dit nummer, tager systemet hÞjde for de penge, der i forvejen stÄr pÄ din mobilsaldo. PÄ den mÄde trÊkkes kun det belÞb, der er behov for til at dÊkke betalingen.
Det mindste belÞb, der kan indbetales er 19 kr., og det eventuelle overskydende belÞb indsÊttes pÄ mobilsaldoen.
Eksempler pĂ„ automatisk optankning med âTilpas belĂžb automatiskâ:
- Hvis du betaler abonnement pÄ 79 kr., og der i forvejen stÄr 14 kr. pÄ din mobilsaldo, trÊkkes 65 kr. fra det tilmeldte betalingskort.
- Hvis du betaler 5 kr. for en overtakseret SMS, og der stÄr 0 kr. pÄ mobilsaldoen, trÊkkes 19 kr. fra det tilmeldte betalingskort. De resterende 14 kr. indsÊttes pÄ mobilsaldoen til andet brug.
Til dig, der foretrÊkker ikke at have en masse smÄ trÊkninger pÄ dit kreditkort. Du kan selv vÊlge, hvilket belÞb der fast skal trÊkkes, nÄr din mobilsaldo rammer 0 kr. Vi anbefaler, at du vÊlger den pris, som dit abonnement koster, som det automatiske optankningsbelÞb. Skifter du dit abonnement, sÄ husk at Êndre optankningsbelÞbet til den nye abonnementspris.
Eksempler pĂ„ automatisk optankning med âFast belĂžbâ:
- Hvis du er tilmeldt automatisk optankning med et belÞb pÄ 100 kr., trÊkkes 100 kr. fra dit betalingskort, nÄr din mobilsaldo rammer 0 kr., selvom der betales for et mindre belÞb. Hvis du f.eks. betaler 79 kr. for abonnementet, og der stÄr under 79 kr. pÄ mobilsaldoen, trÊkkes 100 kr. fra det tilmeldte betalingskort. De resterende penge indsÊttes pÄ mobilsaldoen til andet brug.
- Du kan sagtens tilmelde dig automatisk optankning med 100 kr. pr. optankning, selvom din pakke koster over 100 kr. I sÄ fald trÊkkes 100 kr. sÄ mange gange, der skal til for at dÊkke abonnementets/forbrugets pris.
- Donerer du f.eks. 150 kr., mens dit automatiske optankningsbelÞb er sat til et belÞb under 150 kr., vil det automatiske optankningsbelÞb trÊkkes flere gange fra dit betalingskort over pÄ din mobilsaldo, indtil det dÊkker donationens belÞb. De resterende penge fra trÊkningen vil blive indsat pÄ mobilsaldoen.
VÊlger du manuel optankning, skal du selv huske at tanke op, hver gang din mobilsaldo nÊrmer sig 0 kr. Du modtager en e-mail og SMS, nÄr din mobilsaldo kommer under 50 kr.
Kommer din mobilsaldo ned pÄ 0 kr., bliver dit abonnement spÊrret for udgÄende trafik, indtil der bliver tanket op igen og din mobilsaldo kommer over 0 kr. Er din mobilsaldo i nul i mere end 5 dage, bliver dit abonnement spÊrret for bÄde udgÄende og indgÄende trafik.
NÄr saldoen har vÊret i nul i yderligere 10 dage, sendes sagen til inkasso, og der pÄlÊgges et inkassogebyr pÄ 100 kr. Inkassoselskabet har derudover ret til at opkrÊve gebyr for deres indsats. Ved fremsendelse til inkasso opsiges nummeret samtidigt.
VĂŠlger du at betale dit abonnement via Betalingsservice (PBS), bliver betalingen automatisk trukket fra den tilmeldte bankkonto.
Dit forbrug bliver afregnet bagud, og din mobilpakke bliver afregnet forud. OpgÞrelsen genereres omkring den 15. i mÄneden, og pengene trÊkkes til den 5. i mÄneden. Hver opgÞrelse pÄlÊgges et administrationsgebyr efter gÊldende prisliste.
Overdragelse
Du kan sagtens overdrage dit nummer til en anden. For at overdrage et nummer skal bÄde du og den nye ejer udfylde en overdragelsesfuldmagt, som derefter sendes retur til Waoo Mobil.
NÄr overdragelsen er blevet godkendt, vil den nye ejer overtage nummeret og alle services, der er tilmeldt. Husk, at du selv skal Êndre informationerne til betalingskortet pÄ automatisk optankning, hvis betaler af nummeret ogsÄ skal Êndres.
PIN-kode, PUK-kode og login til Selvbetjening
For at undgÄ misbrug af dit simkort, er det sikret med en PIN-kode.
PIN-koden skal indtastes, hver gang din mobil har vÊret slukket. NÄr du modtager dit simkort med posten, vil din PIN-kode vÊre angivet i det medfÞlgende brev. Hvis du har glemt din PIN-kode, kan du finde den pÄ Selvbetjeningen.
Taster du din PIN-kode forkert tre gange, bliver simkortet lÄst, og du skal indtaste din PUK-kode for at lÄse simkortet op.
PUK-koden bestÄr af 8 cifre, og du finder koden i dit velkomstbrev eller pÄ Selvbetjeningen.
NÄr du har indtastet PUK-koden, vil du blive bedt om at indtaste en ny PIN-kode. Det er vigtigt, at dette er en hel ny PIN-kode.
Hvis du indtaster PUK-koden forkert ti gange, vil simkortet blive gjort inaktivt, og du skal kontakte kundeservice for at fÄ det aktiveret igen.
NÄr du har oprettet dig hos Waoo Mobil, modtager du en e-mail med loginoplysninger til Selvbetjeningen pÄ www.waoo.dk/telefoni.
Du kan altid selv Êndre dit login til Selvbetjeningen eller kontakte kundeservice pÄ tlf. 70 28 20 60.
Simkort
Hos Waoo Mobil har vi gjort det nemt at finde det rigtige simkort til din mobiltelefon â vi har nemlig kun Ă©n slags med det hele i. Dvs. at du fĂ„r et simkort, hvor der bĂ„de er en micro- og nano-stĂžrrelse i, samt adgang til 2G-, 3G- og 4G-netvĂŠrket.
Hvis din mobiltelefon beder dig om at indtaste en âBegrĂŠnsningskodeâ eller viser beskeden âUgyldig simkortâ, betyder det, at din mobiltelefon er simlĂ„st til dit tidligere teleselskab. Du skal selv henvende dig til dit tidligere teleselskab og fĂ„ oplyst lĂ„sekoden. Det er ikke muligt for Waoo at fĂ„ koden oplyst af dit tidligere teleselskab.
Hvis du har en iPhone, skal den tilsluttes iTunes og synkroniseres. Husk at sÊtte dit nye simkort i, fÞr den tilsluttes iTunes. Hvis din iPhone stadig er lÄst efter synkroniseringen, sÄ skal den gendannes.
Du finder dit simkortnummer pÄ det lille hvide simkort, som sidder i din telefon. Simkortnummeret er pÄ 10-20 cifre.
Har du en iPhone, finder du simkortnummeret via telefonens menu. VĂŠlg âIndstillingerâ -> âGenereltâ -> âOmâ. Her kaldes simkortnummeret ICCID.
Har du en Windows Phone, finder du simkortnummeret via telefonens menu. VĂŠlg âIndstillingerâ -> âOmâ. Her kaldes simkortnummeret SIM-id.
Har du en Android-telefon, kan du som oftest ikke aflĂŠse simkortnummeret direkte pĂ„ din telefon. Men du kan i Play Butik pĂ„ din telefon downloade den gratis app âSim card infoâ, der finder dit simkortnummer for dig.
Ekstra data
Du fÄr en besked pÄ SMS, nÄr 80 % og 100 % af din datapakke er opbrugt. Ved 100 % kommer der en stopside frem pÄ din skÊrm, hvor du har fÞlgende tre valgmuligheder:
- TilkÞb en ekstra datapakke (som kun er gÊldende til resten af mÄneden)
1 GB: 29 kr.
2 GB: 59 kr.
5 GB: 89 kr.
10 GB: 119 kr. - Der bliver lukket for dataforbrug resten af mÄneden.
Du vil derfor ikke kunne bruge mobildata resten af mÄneden. - Bliv forbrugsafregnet til 35 Þre/MB, og din hastighed bliver sat ned.
Du kan naturligvis altid opgradere din datapakke til en pakke med mere data via Selvbetjeningen, sÄ du aldrig lÞber tÞr for data.
SMS-opsĂŠtning & taksering
Hvis du ikke kan sende SMSâer, kan det vĂŠre din beskedcentral, der ikke er tastet korrekt ind. Normalt registreres den automatisk, nĂ„r simkortet sĂŠttes i mobiltelefonen, men der kan vĂŠre sket en fejl, sĂ„ beskedcentralen er indtastet forkert.
Hvis du kigger i din telefonmanual, kan du finde ud af, hvor beskedcentralen findes pÄ din telefon, og sÄ indtaster du blot nummeret. Husk, at skrive hele nummeret, som det er angivet her: +4528187000
Du har som kunde hos Waoo Mobil adgang til en rÊkke mobiltjenester, der bliver trukket fra din mobilkonto. Eksempler pÄ anvendelsesomrÄder for mobilbetaling er togbilletter, biografbilletter, parkeringsbillet, magasiner, internetkÞb og meget mere.
Ănsker du ikke at gĂžre brug af disse mobiltjenester, kan du afmelde dette pĂ„ Selvbetjeningen. Dette anbefales, hvis bĂžrn har adgang til telefonen.
Hvis du Ăžnsker at klage over en indholdstakseret tjeneste, skal du kontakte udbyderen af tjenesten, som blev oplyst, da du kĂžbte den.
En SMS fylder 160 tegn. Skriver du over 160 tegn i en SMS, vil du blive takseret for to eller flere SMSâer, alt efter hvor mange tegn din SMS fylder. Sender du f.eks. en SMS, der indeholder 190 tegn, vil du altsĂ„ blive takseret for to SMSâer.
SMS'er over 160 tegn kan blive konverteret til MMS'er. IndsĂŠtter du humĂžrikoner/emojis i din SMS, vil den oftest blive konverteret til en MMS.
Husk, at hvis du sender en SMS/MMS til et udenlandsk nummer, skal du angive landekoden i telefonnummeret.
Udland
Indholdet i alle vores EU-mobilabonnementer kan anvendes i Danmark og hele EU â uden at det koster ekstra!
Der er samme takst for ekstra forbrug i Danmark og EU:
Tale: 48 Ăžre/min.
SMS: 8 Ăžre
MMS: 2 kr.
Data: 35 Ăžre/MB eller kĂžb en top up-pakke (gĂŠlder kun i Danmark).
FĂžlgende er gĂŠldende fra den 1. januar 2018:
(GĂŠlder ikke for pakkerne Lille Familie og Stor Familie, da disse kun virker i Danmark)
Du kan anvende indholdet i din mobilpakke (Mobil 5, 15, 30 og 60 samt Familiepakke EU) uden merpris i fĂžlgende 37 lande:
Belgien, Bulgarien, Cypern (kun den grĂŠske del), Estland, Finland, Frankrig (Fransk Guyana, Guadeloupe, Martinique, RĂ©union), FĂŠrĂžerne, GrĂŠkenland, Holland, Island, Irland, Italien, Kroatien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Norge, Polen, Portugal (inkl. Azorerne og Madeira) RumĂŠnien, San Marino, Slovakiet, Slovenien, Spanien (inkl. Ceuta, Melilla og De Kanariske Ăer), Schweiz, Storbritannien (inkl. Gibraltar, ekskl. Guernsey, Isle of Man og Jersey), Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Ăstrig.
Rejser du uden for EU, bliver du afregnet efter forbrug, alt efter hvilket land du rejser i.
Hvis du befinder dig i Danmark og ringer til et udenlandsk nummer i et EU-land, bliver du afregnet efter forbrug. Det er ikke inkluderet i dit abonnement.
Hvis du befinder dig i EU og ringer/SMSâer/MMSâer til et dansk nummer i andet EU-land, er det inkluderet i dit abonnement.
Hvis du befinder dig i EU og ringer til et land uden for EU, bliver du afregnet efter forbrug, alt efter hvilket land du ringer til.
Du mÄ max. anvende dit abonnement i EU i halvdelen af den tid, du har det. Dvs. har du abonnementet i 80 dage, mÄ du hÞjst anvende det i EU i 40 dage.
Der gĂŠlder samme regler som for tale. Du kan anvende de inkluderede SMSâer og MMSâer i dit abonnement i EU uden merpris.
Du kan anvende en del af din datapakke i EU. Det er angivet i dit EU-abonnement, hvor mange GB data, du har til rÄdighed i EU ud af det samlet antal GB, du har i dit abonnement.
Ja. Du fĂ„r en SMS, nĂ„r du har brugt 80 % og 100 % af tale- og datapakken i dit abonnement â bĂ„de nĂ„r du er i Danmark og i EU. NĂ„r din datapakke er opbrugt, bliver du omdirigeret til en hjemmeside, hvorfra du kan tilkĂžbe ekstra data.
Hvis du anvender mere tale, SMS, MMS eller data, end hvad dit abonnement indeholder, er det til de samme priser i EU, som du giver for ekstra forbrug i Danmark.
Forbrug (tale, SMS og MMS) fra Danmark og et EU-nummer er ikke inkluderet i abonnementet â det vil blive takseret efter forbrug og land.
Hvis du rejser uden for EU eller skal ringe/SMSâe/MMSâe til et udenlandsk nummer, vil det blive takseret efter forbrug og land.
Lande: EU, Island, Liechtenstein, Schweiz, Norge og FĂŠrĂžerne
Opkald: 1,77 DKK/min.
SMS: 0,55 DKK/SMS
MMS: 3 DKK/MMS
Lande: Albanien, Armenien, Hviderusland, Makedonien, Rusland, Serbien, Tyrkiet og Ukraine
Opkald: 5,25 DKK/min.
SMS: 4 DKK/SMS
MMS: 3 DKK/MMS
Lande: Canada, Mexico, Thailand og USA
Opkald: 4,38 DKK/min.
SMS: 4 DKK/SMS
MMS: 3 DKK/MMS
Lande: Andorra, Australien, GrĂžnland, Hong Kong, Indien, Japan, Kina, Macau, Malaysia, New Zealand, Singapore, Sydkorea og Taiwan
Opkald: 9,38 DKK/min.
SMS: 4 DKK/SMS
MMS: 3 DKK/MMS
Lande: Resten af verden
Opkald: 16,38 DKK/min.
SMS: 4 DKK/SMS
MMS: 3 DKK/MMS