Kundeservice

Tilslutning af TV-boks

Hvordan kobler jeg TV-boksen til mit TV?

Du finder en brugervejledning til tilslutningen og installationen af din TV-boks her.

Hvorfor virker min TV-boks ikke?

Tjek at din TV-boks er tilsluttet korrekt til din fiberboks. Sluk eller fjern strømtilslutning til din TV-boks, og tænd igen, for genstart af boksen. Vent et øjeblik. Virker dette ikke, kontakt da kundeservice. 

Hvad betyder prikkerne, der vises på TV’et fra TV-boksen, når boksen tændes?

Prik 1
Grøn: OK – du har fået tildelt en IP-adresse fra netværket
Gul: TV-boksen forsøger at få en IP-adresse fra netværket
Rød: TV-boksen får ikke fat i en IP-adresse fra netværket

Prik 2
Grøn: Tilkobling til download af operativsystemet (TV-boksen henter hele operativsystemet over nettet ved start)
Gul: TV-boksen forsøger at blive tilkoblet download af operativsystemet
Rød: TV-boksen bliver ikke tilkoblet download af operativsystemet. Hvis prik 2 bliver rød skyldes det problemer med multicast i nettet

Prik 3
Grøn: TV-boksen downloader operativsystemet
Gul: TV-boksen downloader programvarer
Rød: TV-boksen kunne ikke downloade operativsystemet

Prik 4
Grøn: Portapplikation blev startet
Gul: Portapplikation starter
Rød: Formår ikke at starte portapplikation

Prik 5
Grøn: OK
Gul: -
Rød: TV-boksen spørger efter portalserveren på en given port. Hvis den stopper her, betyder det, at TV-boksen ikke får fat i portals

Bør jeg slukke for TV-boksen?

Hver gang du tænder TV-boksen, skal den initialisere og downloade TV-portalen med videre på ny. Det kan tage noget tid, og derfor lader de fleste TV-boksen være tændt. Som med alt andet elektrisk udstyr, bør du tage stikket ud, hvis du er bortrejst i en længere periode. Hvis du oplever problemer med din TV-boks, skal du slukke og tænde den igen. Derved bliver TV-boksen opdateret, og den burde virke igen.

Jeg får fat i TV-portalen, men hvorfor der er ingen TV-kanaler?

Hvis du ikke får fat i TV-kanalerne på TV-portalen, er der med stor sandsynlighed sket en fejl i oprettelsen af dit abonnement. Kontakt dit lokale energiselskab for at få rettet fejlen.

Mit TV-signal hakker og fryser – hvorfor?

Det er normalt, at det hakker 2-3 sekunder i billedet, når du skifter kanal. Hvis du oplever hakken udover det, så tjek, at kablerne sidder rigtigt i stikket. Du bør også teste de forskellige udgange på TV-boksen. Prøv desuden at koble én af dine TV-bokse direkte til fiberboksen. Hvis signalet ikke hakker, når du gør dette, kan problemerne skyldes problemer med din switch. Hvis du fortsat har problemer, skal du kontakte dit lokale energiselskab.

Hvor mange TV kan jeg koble til TV-boksen?

Du kan koble ét TV til TV-boksen. Har du flere TV, skal du bruge flere TV-bokse.

Skal jeg have et fladskærms-TV for at se kanalerne?

Nej, du kan bruge de fleste almindelige TV. Det eneste krav er, at dit TV har en SCART-indgang, hvor du kan tilslutte TV-boksen til dit fjernsyn. Har du et fladskærms-TV, vil vi anbefale dig at bruge et HDMI-kabel. Med en HDMI-tilslutning mellem din fladskærm og din TV-boks vil du opleve denne fulde digitale kvalitet på vores TV-kanaler. Desuden kan du med HDMI-tilslutningen modtage alle vores HD-kanaler i vores TV-pakker.

Hvordan kobler jeg TV-boksen sammen med min video-, DVD- eller harddiskoptager?

Hvis du har en TV-boks af mærket Motorola, kan du tilslutte en video-, DVD- eller harddiskoptager. For at koble din TV-boks sammen med din video-, DVD- eller harddiskoptager skal du bruge et SCART-kabel. Du skal sætte kablet i den SCART-udgang, der på TV-boksen er mærket VCR. Den anden ende af kablet sættes i SCART-udgangen på din optager. Du skal være opmærksom på, at du af rettighedsmæssige årsager fra vores TV-leverandører ikke vil have mulighed for at optage alle udsendte programmer, hvis du har valgt en TV-boks uden harddisk. Hvis du tilslutter en video-, DVD- eller harddiskoptager kan du kun optage det program, du ser. Vil du gerne have mulighed for at optage alle programmer, kan du leje eller købe en TV-boks med harddisk hos os. Bemærk! Hvis du har en DVD-afspiller uden optager, skal du koble denne direkte til dit TV som normalt.

Hvorfor skratter lyden?

Det kan være, fordi dit SCART- eller HDMI-kabel ikke sidder rigtigt i dit TV eller din TV-boks.

Hvorfor har jeg forskellige lydstyrker på forskellige TV-kanaler?

TV-selskaberne, som leverer signalerne til os, bestemmer den lydstyrke, vi sender dem ud med. Derfor kan lydstyrken variere fra kanal til kanal. Dette er helt normalt og gælder for alle, der leverer TV.

Hvorfor er der ingen lyd på de nye DR-kanaler?

Hvis du har tilsluttet et surround anlæg eller lignende til din TV boks, kan du kun få lyd på, såfremt dit anlæg understøtter afspilning af AAC lydformat, da DR benytter dette lydformat til surround-lyd. Der vil være almindelig AC3 lydformat via SCART og HDMI udgangene, så i tilfælde af at dit anlæg ikke understøtter AAC, anbefaler vi, at du bruger lyd via HDMI eller SCART til disse kanaler.

Hvorfor har jeg ingen lyd fra TV-boksen til mit TV?

Det kan være at "mute" er slået til på TV-boksen og/eller dit TV. Er mute slået til på TV-boksen, vil dette fremgå på din TV-skærm. Kontroller med fjernbetjeningen, at der ikke er skruet helt ned for lyden på din TV-boks og/eller dit TV. Vi anbefaler, at du skruer helt op for lyden på dit TV, så du kun styrer lyden på din TV-boks.

Hvordan forholder det sig med Dolby Digital (AC3)/analog lyd?

Som udgangspunkt er TV-boksen sat op med analog lyd, fordi ikke alle TV-kanaler og film leveres med Dolby Digital-lyd. Med Dolby Digital-lyd bliver der ikke sendt analog lyd ud via SCART-stikket eller L/R audio - kun hvis det er den eneste type lydspor, der sendes ud. Det kan derfor betyde, at lyden forsvinder. Du kan ændre lydsignaler til Dolby Digital under Opsætning - Lydformat på TV-portalen. Vil du have lyden i stereo, skal du sætte det op i TV-boksen.

Kan jeg betjene mit TV med en Waoo Fjernbetjening?

Du kan programmere den nye Waoo Fjernbetjening til også betjene dit TV. Se Brugervejledning til Waoo Fjernbetjening som du finder på waoo.dk/vejledninger.

Hvad indeholder TV-produktet?

Du har mulighed for at vælge mellem to grundpakker, den Lille TV Pakke og den Store TV Pakke samt en række Ekstra TV Pakker. Afhængigt af den valgte TV pakke, giver vi dig endvidere muligheden for at få et interaktivt on demand univers af underholdning med film, tegnefilm og DR udsendelsersamt en række TV kanaler. Har du et Waoo 3 produkt får du endvidere adgang til et stort udvalg af dine TV-kanaler på din PC via web-TV og din iPad.

Hvorfor mangler jeg undertekster på TV-programmerne?

Du kan slå undertekster til og fra under menupunktet Opsætning.Tryk OK for at vælge den opsætning, som du ønsker at ændre.

Hvordan skifter jeg format på mit TV-billede?

Har du et 16:9 tv så skal du skifte opløsning ved at gå i Menu -> Opsætning - > TV & Lyd - > TV-skærm og Beskæring og vælge 16:9.

Kan jeg se TV, selvom TV-portalen ikke virker?

Måske. Hvis du samtidigt abonnerer på Multirums TV, vil du kunne fremsøge dine kanaler ”analogt”.

Kan jeg bruge det TV, jeg har i dag?

Ja, dit TV skal blot have en indgang til et SCART- eller HDMI-stik/kabel.

Jeg mangler kanaler, som jeg kunne se før?

Gå ind under Kanalliste, og tjek om de kanaler, du savner, er valgt fra. Er det ikke tilfældet, skal du kontakte dit lokale energiselskab.

Hvorfor støjer blæseren på TV boksen med harddisk?

Blæseren kan støje, når du tænder for din TV-boks med harddisk. Det skyldes, at blæseren kører op i omdrejninger, når du tænder boksen. Efterfølgende vil blæseren køre ned i omdrejninger igen. Hvis ikke blæseren falder i omdrejninger og dermed høres som en svag summen, kan der være tale om en fejl på boksen. Kontakt venligst dit lokale energiselskab for yderligere information.