Deltag i vores konkurrence om et Apple TV her

{{ notification.title }}

{{ notification.message }}

Tilsluning af TV-Boks

Spørgsmål og Svar

FAQ om tilslutning af TV-Boks

Herunder har du adgang til spørgsmål og svar vedr. tilslutning af TV-boks

Hvordan kobler jeg TV boksen til mit TV?
Luk svar

Du finder en brugervejledning til tilslutningen og installationen af din TV boks her.

Hvorfor virker min TV boks ikke?
Luk svar

Tjek at din TV boks er tilsluttet korrekt til din fiberboks. Sluk eller fjern strømtilslutning til din TV boks, og tænd igen, for genstart af boksen. Vent et øjeblik. Virker dette ikke, kontakt da kundeservice.

Hvad betyder prikkerne, der vises på TV’et fra TV boksen, når boksen tændes?
Luk svar

Prik 1
Grøn: OK – du har fået tildelt en IP-adresse fra netværket
Gul: TV boksen forsøger at få en IP-adresse fra netværket
Rød: TV boksen får ikke fat i en IP-adresse fra netværket

Prik 2
Grøn: Tilkobling til download af operativsystemet (TV boksen henter hele operativsystemet over nettet ved start)
Gul: TV boksen forsøger at blive tilkoblet download af operativsystemet
Rød: TV boksen bliver ikke tilkoblet download af operativsystemet. Hvis prik 2 bliver rød skyldes det problemer med multicast i nettet

Prik 3
Grøn: TV boksen downloader operativsystemet
Gul: TV boksen downloader programvarer
Rød: TV boksen kunne ikke downloade operativsystemet

Prik 4
Grøn: Portapplikation blev startet
Gul: Portapplikation starter
Rød: Formår ikke at starte portapplikation

Prik 5
Grøn: OK
Gul: -
Rød: TV boksen spørger efter portalserveren på en given port. Hvis den stopper her, betyder det, at TV boksen ikke får fat i portals

Bør jeg slukke for TV boksen?
Luk svar

Hver gang du tænder TV boksen, skal den initialisere og downloade TV-portalen med videre på ny. Det kan tage noget tid, og derfor lader de fleste TV boksen være tændt. Som med alt andet elektrisk udstyr, bør du tage stikket ud, hvis du er bortrejst i en længere periode. Hvis du oplever problemer med din TV boks, skal du slukke og tænde den igen. Derved bliver TV boksen opdateret, og den burde virke igen.

Jeg får fat i TV-portalen, men hvorfor der er ingen TV-kanaler?
Luk svar

Hvis du ikke får fat i TV kanalerne på TV-portalen, er der med stor sandsynlighed sket en fejl i oprettelsen af dit abonnement. Kontakt dit lokale energiselskab for at få rettet fejlen.

Mit TV-signal hakker og fryser – hvorfor?
Luk svar

Det er normalt, at det hakker 2-3 sekunder i billedet, når du skifter kanal. Hvis du oplever hakken udover det, så tjek, at kablerne sidder rigtigt i stikket. Du bør også teste de forskellige udgange på TV boksen. Prøv desuden at koble én af dine TV bokse direkte til fiberboksen. Hvis signalet ikke hakker, når du gør dette, kan problemerne skyldes problemer med din switch. Hvis du fortsat har problemer, skal du kontakte dit lokale energiselskab.

Hvor mange TV kan jeg koble til TV boksen?
Luk svar

Du kan koble ét TV til TV boksen. Har du flere TV, skal du bruge flere TV bokse.

Skal jeg have et fladskærms-TV for at se kanalerne?
Luk svar

Nej, du kan bruge de fleste almindelige TV. Det eneste krav er, at dit TV har en SCART-indgang, hvor du kan tilslutte TV boksen til dit fjernsyn. Har du et fladskærms-TV, vil vi anbefale dig at bruge et HDMI-kabel. Med en HDMI-tilslutning mellem din fladskærm og din TV boks vil du opleve denne fulde digitale kvalitet på vores TV kanaler. Desuden kan du med HDMI-tilslutningen modtage alle vores HD-kanaler i vores TV Pakker.

Hvorfor skratter lyden?
Luk svar

Det kan være, fordi dit SCART- eller HDMI-kabel ikke sidder rigtigt i dit TV eller din TV boks.

Hvorfor har jeg forskellige lydstyrker på forskellige TV-kanaler?
Luk svar

TV-selskaberne, som leverer signalerne til os, bestemmer den lydstyrke, vi sender dem ud med. Derfor kan lydstyrken variere fra kanal til kanal. Dette er helt normalt og gælder for alle, der leverer TV.

Hvorfor har jeg ingen lyd fra TV boksen til mit TV?
Luk svar

Det kan være at "mute" er slået til på TV boksen og/eller dit TV. Er mute slået til på TV boksen, vil dette fremgå på din TV-skærm. Kontroller med fjernbetjeningen, at der ikke er skruet helt ned for lyden på din TV boks og/eller dit TV. Vi anbefaler, at du skruer helt op for lyden på dit TV, så du kun styrer lyden på din TV boks.

Hvordan forholder det sig med Dolby Digital (AC3)/analog lyd?
Luk svar

Som udgangspunkt er TV boksen sat op med analog lyd, fordi ikke alle TV-kanaler og film leveres med Dolby Digital-lyd. Med Dolby Digital-lyd bliver der ikke sendt analog lyd ud via SCART-stikket eller L/R audio - kun hvis det er den eneste type lydspor, der sendes ud. Det kan derfor betyde, at lyden forsvinder. Du kan ændre lydsignaler til Dolby Digital under Opsætning - Lydformat på TV-portalen. Vil du have lyden i stereo, skal du sætte det op i TV boksen.

Hvorfor mangler jeg undertekster på TV-programmerne?
Luk svar

Du kan slå undertekster til og fra under menupunktet Opsætning - Tryk OK for at vælge den opsætning, som du ønsker at ændre.

Kan jeg se TV, selvom TV-portalen ikke virker?
Luk svar

Måske. Hvis du samtidigt abonnerer på Multirums TV, vil du kunne fremsøge dine kanaler ”analogt”.

Kan jeg bruge det TV, jeg har i dag?
Luk svar

Ja, dit TV skal blot have en indgang til et SCART- eller HDMI-stik/kabel.

Jeg mangler kanaler, som jeg kunne se før?
Luk svar

Gå ind under Kanalliste, og tjek om de kanaler, du savner, er valgt fra. Er det ikke tilfældet, skal du kontakte dit lokale energiselskab.

Hvorfor støjer blæseren på TV boksen med harddisk?
Luk svar

Blæseren kan støje, når du tænder for din TV boks med harddisk. Det skyldes, at blæseren kører op i omdrejninger, når du tænder boksen. Efterfølgende vil blæseren køre ned i omdrejninger igen. Hvis ikke blæseren falder i omdrejninger og dermed høres som en svag summen, kan der være tale om en fejl på boksen. Kontakt venligst dit lokale energiselskab for yderligere information.