{{ notification.title }}

{{ notification.message }}

Waoo TV og Waoo Bio

Spørgsmål & Svar

FAQ om Waoo TV

Hvordan skifter jeg format på mit TV billede?
Luk

Har du et 16:9 tv så skal du skifte opløsning ved at gå i Menu -> Opsætning - > TV & Lyd - > TV-skærm og beskæring og vælge 16:9.

Kan jeg se TV selvom TV-Portalen ikke virker?
Luk

Måske. Hvis du samtidigt abonnerer på Multirums-TV eller har TV uden boks, vil du kunne fremsøge dine kanaler på dit TV, som om det er kabel-TV.

Hvad er TV-Guide?
Luk

TV-Guide er programinformation. Den er på næsten alle de kanaler, du kan få hos os.

Hvilke TV-kanaler kan jeg få?
Luk

Du kan se kanallisten på www.waoo.dk/tv. Under hver TV-pakke, kan du klikke på ”Vis kanaler” og se alle de kanaler, der er inkluderet i hver pakke.

Jeg mangler kanaler, som jeg kunne se før?
Luk

Gå ind under Kanalliste, og tjek om de kanaler, du savner, er valgt fra. Er det ikke tilfældet, skal du kontakte dit lokale energiselskab.

Hvilke kanaler kan jeg starte forfra og pause?
Luk

I programinformationen, som vises når du skifter kanal, kan du se om Start Forfra og pause af programmet er muligt.

FAQ OM VIAPLAY

Hvordan får jeg adgang til Viaplay på min TV-boks?
Luk

Klik på Viaplay i portalmenuen. Viaplay er kun tilgængelig på Waoo TV-bokse af typen AirTies 7410. Bemærk endvidere at adgangen kræver et Viaplay-abonnement.
Har du ikke en 7410 TV-boks, kontakt da dit lokale fiberselskab som har mulighed for at tilbyde dig en boks-opgradering på nogle særlige betingelser.

Hvordan opretter jeg et Viaplay-abonnement?
Luk

Hvis du har en Waoo Stor TV-pakke har du adgang til streamingtjenesten Viaplay Total, og du har modtaget en aktiveringsmail fra dit fiberselskab. I denne mail er der en engangskode, som du skal bruge til at oprette dit abonnement.

Oprettelse af Viaplay-abonnement skal ske på https://signup.viaplay.dk/waoo med de oplysninger du har fået tilsendt af dit fiberselskab.

Vælg dit fiberselskab i rullemenuen og indtast din engangskode og din e-mail.

Du finder din engangskode i den mail du har modtaget. Alternativt skal du kontakte dit lokale fiberselskab.

Kan jeg bruge et eksisterende Viaplay-abonnement?
Luk

Ja. Når du åbner Viaplay første gang indtaster du blot din email og Viaplay-adgangskode. TV-boksen husker disse, så du slipper for at logge på hver gang.

Hvordan ændrer jeg Viaplay-bruger?
Luk

Ønsker du at ændre den Viaplay-bruger som er tilknyttet TV-boksen, kan du i appen logge ud og herefter logge ind med en anden bruger.

Jeg har glemt min adgangskode.
Luk

Gå til https://account.viaplay.dk/forgot-password.

Angiv den e-mailadresse, du brugte, da du registrerede dig, så får du en mail med et link som hjælper dig med at skifte adgangskode med det samme.

Hvor finder jeg hjælp til mit Viaplay-abonnement?
Luk

Du finder masser af hjælp på https://kundeservice.viaplay.dk/.

FAQ om netflix

Hvordan får jeg adgang til netflix på min tv-boks?
Luk

Klik på Netflix i portalmenuen. Netflix er kun tilgængelig på Waoo TV-bokse af typen AirTies 7210 og 7310. Bemærk endvidere at adgangen kræver et Netflix-abonnement.
Understøtter din TV-boks ikke Netflix, kontakt da dit lokale fiberselskab som har mulighed for at tilbyde dig en boks-opgradering på nogle særlige betingelser. Læs mere om dette her

Hvordan opretter jeg et netflix-abonnement?
Luk

Oprettelse af Netflix-abonnement kan ske direkte på TV-portalen, når du har åbnet Netflix. Alternativt kan det ske her. Netflix tilbyder én måneds gratis prøveperiode.

Kan jeg bruge et eksisterende netflix-abonnement?
Luk

Ja. Når du åbner Netflix første gang indtaster du blot din email og Netflix-adgangskode. TV-boksen husker disse, så du slipper for at logge på hver gang.

Hvordan betjener jeg netflix med min waoo fjernbetjening?
Luk

Din fjernbetjening har følgende funktioner, når du bruger Netflix:

Hvordan ændrer jeg netflix-bruger?
Luk

Ønsker du at ændre den Netflix-bruger som er tilknyttet TV-boksen, kan du under menupunktet Opsætning i portalen, nulstille den allerede oprettede bruger. Herefter får du adgang til at indtaste en ny email og Netflix-adgangskode næste gang du åbner Netflix på TV-boksen.

Kan jeg på min tv-boks med harddisk optage et program, mens jeg ser netflix?
Luk

Nej. Det er desværre ikke muligt at optage et program samtidigt med at Netflix-app’en er åben på TV-boksen.

Hvor finder jeg hjælp til mit netflix-abonnement?
Luk

Du finder masser af hjælp på http://netflix.com/help. Her finder du også telefonnummeret til Netflix’s dansktalende support.

Kan jeg bruge min udenlandske netflix konto på min waoo tv-boks?
Luk

Ja, udenlandske Netflix-konti giver adgang til det indhold, som Netflix har gjort tilgængeligt i Danmark. Det er ikke muligt at bruge VPN på boksen.

Kan jeg ændre til hvide undertekster i netflix?
Luk

Ja. Log på Netflix på din computer (https://signup.netflix.com/Login) og vælg ”Din konto”. Herunder skal du vælge ”Underteksters udseende”, og du får her mulighed for selv at bestemme bl.a. farve og skrifttype. Ændringen slår herefter igennem på din Waoo TV-boks.

FAQ om Waoo Bio

Jeg oplever fejl ved filmleje eller on demand.
Luk

Du kan prøve at genstarte din TV-boks, altså slukke og tænde for strømmen til den.

Hvordan lejer jeg film?
Luk

På din TV-boks kan du i menuen finde Film, her kan du finde alle de film, som TV-portalen tilbyder.

Filmene er delt op i forskellige kategorier og det er også muligt at søge efter film.

For at finde den film du gerne vil leje, navigerer du rundt ved hjælp af piletasterne på fjernbetjeningen. Markér filmen og tryk OK. For at leje filmen vil du blive bedt om at indtaste den betalingskode, som du modtog, da du oprettede TV-abonnementet. Mangler du koden, kontakt da dit lokale energiselskab.

På Web TV skal du klikke på Bio i menuen. Filmene er delt op i kategorier og du kan vælge tema, genre eller søge på en bestemt film. Når du har fundet den film du vil leje, klikker du på filmen og herefter lej. For at leje filmen vil du blive bedt om at indtaste den betalingskode, som du modtog, da du oprettede TV-abonnementet. Mangler du koden, kontakt da dit lokale fibernetselskab.

Hvor meget koster det at leje film?
Luk

Det koster fra 25 kr. til 59 kr. at leje en film. Filmene lejes for 48 timer af gangen - du kan altså se den lejede film, så mange gange du har lyst inden for de 48 timer. Du får ingen rykkergebyrer, da filmene bliver afleveret helt automatisk.

Hvad gør jeg hvis lejefilmen fryser?
Luk

Hvis filmen fryser efter start, skal du genstarte din TV-boks. Du kan få kompensation for en film, der fryser, hvis det efter en genstart af boksen ikke er muligt at se hele filmen.

Jeg mangler koder til at leje film?
Luk

Hvis du mangler betalings-pinkoden til filmleje, så er du velkommen til at kontakte vores support eller kundeservice, som kan give dig koden over telefonen.

Hvordan bliver jeg afregnet for de film, jeg lejer?
Luk

Du bliver afregnet bagud pr. kvartal. Beløbet lægges oveni dit kvartalsvise abonnement og fremgår af din regning.

Hvor mange film får jeg adgang til?
Luk

Der ligger i øjeblikket mere end 10.000 film i Waoo Bio via TV-boksen og 5.000 via waoo.tv. Bemærk, at du også finder HD-film i Waoo Bio. Vi opdaterer løbende udbuddet af filmtitler.

Undertekster på film?
Luk

Alle udenlandske film i Waoo Bio er tekstet på dansk.

Hvordan kan jeg se, hvor mange film jeg har lejet?
Luk

I menuen Waoo Bio finder du Lejehistorik. Du vil under Leje historik kunne følge med i, hvor mange film du har lejet.

FAQ om kanalbutik

Jeg får at vide, at min tv pakke ikke giver mig mulighed for at benytte tjenesten?
Luk

Det er kun kunder med følgende IPTV-pakker, der kan benytte Kanalbutikken:

  • Waoo Lille TV-pakke
  • Waoo Stor TV-pakke
  • Waoo Grundpakke
  • Waoo Underholdningspakke
  • Waoo Stor Underholdningspakke
  • Viasat TV-pakke
Hvor hurtigt får jeg adgang til de nye kanaler, som jeg har bestilt i kanalbutikken?
Luk

Dine ændringer vil ske med det samme.

Jeg skal bruge en pinkode til at bekræfte ordren – hvad er det for en kode?
Luk

Det er den samme pinkode, du skal bruge, som du benytter til at leje film i Waoo Bio (betalings-pinkoden). Koden står på det materiale, du fik ved oprettelsen af dit TV-abonnement. Hvis du ikke kan finde din betalings-pinkode, så kontakt dit lokale energiselskab.

Jeg vil gerne ændre en frit valg pakke – hvorfor kan jeg ikke det?
Luk

Du kan kun tilføje Frit Valg Pakker i tjenesten. Ønsker du at ændre eller opsige en Frit Valg Pakke, skal du kontakte dit lokale fiberselskab.

Hvor mange tv-kanaler kan jeg ændre i frit valg ad gangen?
Luk

Du kan ændre alle Frit Valg TV-kanaler, som du har haft i over en måned på samme tid, hvis du vil. Når en Frit Valg TV-kanal er ændret, kan du ikke ændre den igen før måneden efter.

Hvornår betaler jeg for mine frit valg kanaler og frit valg pakker?
Luk

Dine køb vil fremgå af den regning, som du normalt får på din Waoo TV-pakke.

Hvornår får jeg adgang til den/de on demand tjenester, som indgår i den bestilte frit valg pakke?
Luk

I forbindelse med at du modtager ordrebekræftelsen på din bestilling af denne Frit Valg Pakke vil du via TV Portalen få adgang til den/de on demand tjenester, som måtte indgå i den bestilte Frit Valg Pakke. Arkivet vil kunne fremfindes via menupunktet ”TV on Demand” i TV-portalen.

Hvordan afbestiller jeg frit valg kanaler og frit valg pakker?
Luk

Efter bindingen på 30 dage for hver kanal, kan du via Kanalbutikken nemt selv afbestille en Frit Valg Kanal. Kanalen forsvinder med det samme og du betaler naturligvis kun for de dage som du har haft adgang til kanalen.

Afbestilling af Frit Valg Pakker sker ved henvendelse til kundeservice hos dit lokale energiselskab.

FAQ om optagelser

Kan jeg optage en udsendelse?
Luk

Ja, hvis du har valgt en Waoo TV-boks med harddisk.

Kan jeg optage programmer fra HD-kanaler?
Luk

Ja. Vær dog opmærksom på, at når du optager fra en HD-kanal, så fylder optagelsen mere end fra en ikke-HD kanal, da det flottere HD-billede simpelthen fylder mere, når det skal lagres.

Hvordan optager jeg et program?
Luk

Du trykker på optage-knappen med den røde cirkel.

Kan jeg optage faste programmer?
Luk

Nej. Du kan ikke sætte TV-boksen med harddisk til at optage en fast programrække fx en serie, der forekommer hver uge. Du skal planlægge optagelsen forud for hver udsendelse.

Hvor mange programmer kan jeg optage ad gangen?
Luk

Du kan kun optage et program ad gangen. Hvis du programmerer 2 optagelser, vil du få en advarsel om, at du har planlagt for mange samtidige optagelser.

Hvor meget kan jeg optage på min Waoo TV-boks med harddisk?
Luk

På din Waoo TV-boks af typen Motorola VIP1960-9 kan du optage ca. 60 timer. Har du en TV-boks af typen Motorola VIP1963 eller AirTies 7130/7310 kan du optage ca. 120 timer. Vær opmærksom på at antallet af optagelser afhænger af hvilke kanaler du optager, der er således ikke plads til så mange optagelser såfremt du overvejende optager HD kanaler. Det angivne timeantal er baseret på et miks af kanaler i Waoo Stor TV-pakke.

Kan jeg sætte min TV-boks med harddisk til at optage en fremtidig udsendelse?
Luk

Ja. Du kan sætte TV-boksen med harddisk til at optage på et givent tidspunkt vha. en timer-funktion. Du planlægger dine optagelser via programguiden, i menuen Planlagte optagelser eller starter optagelsen, når programmet begynder.

Kan jeg gemme mine optagelser på en ekstern harddisk?
Luk

Nej, du kan ikke gemme dine optagelser på en ekstern harddisk. Programmerne er beskyttet af ophavsrettigheder, og derfor kan optagelsen kun ses på dit TV direkte fra TV-boksen med harddisk.

FAQ om radio

Hvordan skifter jeg til radio?
Luk

Tryk på Radio på din Waoo Fjernbetjening og du har adgang til en lang række radiokanaler.

Hvordan skifter jeg tilbage fra radio til tv?
Luk

Tryk på knappen Radio og du kommer tilbage til TV.