Online Harddisk
FAQ om Online Harddisk
For at finde ud af hvordan online harddisken (Chili Cloud) bruges, kan du slå op i vores installationsguide på waoo.dk, eller kontakte kundeservice og få hjælp til at komme i gang med det hele.
Du kan tilkøbe mere plads ved at kontakte kundeservice hos fiberselskabet.
Ja, vores online harddisk er kompatibel Windows, Mac, iOS, Android samt web browsere, og kan nemt benyttes alle disse steder.
Vores online harddisk har ikke et loft på hvor stor filen kan være, andet end ud fra hvor meget plads, du har til rådighed.
Hvis dine filer er blevet slettet eller på anden vis forsvundet, kan du gå ind og gendanne (afhængigt af hvilken retention-periode som du har indstillet servicen til – default 30 dage). Du kan i installationsguide finde frem til hvordan det skal gøres korrekt eller ringe til Kundeservice.
Kan jeg så selv vælge hvilke filer jeg vil synkronisere?
Ja, hvis dine filer fylder mere end du har plads på computeren, kan du selv vælge hvilke filer, du vil synkronisere, eller om du kun vil beholde dem i skyen.
Efter som Windows ikke kan håndtere 2 mapper med samme navn men din online harddisk kan, vil den ved oprettelse af 2 shares med samme navn, sætte et tids stempel på den anden mappe, hvilket er det ”mærkelige” navn. Du kan omdøbe mappen ved at følge vores installationsguide eller ved at ringe til vores support team og få hjælp til dette.
Klienten vil kun acceptere et loginnavn på session, så hvis du har flere faner åbne, hvor du logger ind på en anden bruger eller logger ind på reseller modulet på en anden fane, vil du blive logget af.
På Android sker det til tider at kunder oplever, at deres online harddisk (Chili Cloud) fryser, eller aldrig bliver færdig med at loade under installation.
- Gå til indstillinger.
- Vælg ”Applikations manager”.
- Scroll ned og find app’en, der hedder ”Play Butik”.
- Vælg applikationen og tryk på ”Ryd Cache” og ”Ryd data”.
- Prøv nu at installere Chili Cloud igen.
De forskellige systemer har forskellige begrænsninger når det kommer til at give et navn. Følgende special tegn er derfor ikke brugbare: / \ : * ? ” < > | &
Med Online harddisk/Chili Cloud har du på samme måde fuld adgang til dine filer både online og offline, men hvor du hos Dropbox betaler pr. bruger du opretter, så har du hos Chili Cloud mulighed for helt op i mod 5 brugere, uden at det koster en krone ekstra - I skal blot deles om pladsen. Derved kan hele familien have adgang og have deres eget private share, samt dem der skal deles om.
Ved at flytte alt over til Chili Cloud får du en unik mulighed for en ekstra beskyttelse. Hos Chili Cloud er der nemlig en ”Roll-back” funktion, som gør at hvis der går ged i sangteksterne til konfirmationssangene, kogeopskrifterne, eller hvis der sker en ændring på et af dine billeder, kan du gå tilbage til tidligere versioner af selv samme fil, hvor du hos Dropbox blot har mulighed for at gendanne filen, såfremt den er blevet slettet, hvilket OGSÅ er en mulighed i Chili Cloud.
En ekstern harddisk er fin at bruge, men langsom og uhåndterbar når det kommer til at skulle vise feriebillederne frem for venner og familien. Med Chili Cloud har du det hele tiden lige ved hånden, om det er på den bærbare Windows computer, din Android-enhed, din iPhone/iPad eller din Mac computer, og du kan altid tage backup og håndtere dine filer både online og offline, så du ikke længere skal slæbe rundt på en stor harddisk. Bortset fra det, så har du på en ekstern harddisk ingen mulighed for at redde filerne hvis harddisk skulle gå i stykker, men går din computer eller andet derimod i stykker, og det er gemt i Chili Cloud, så vil du altid have en sikker kopi af det i skyen, så der er ingen fare for at vigtige dokumenter, billeder eller andre filer går tabt.
Alt efter kvalitet, og hvilken enhed billederne kommer fra (iPhone, iPad, Android, Tablet, Kamera…), mellem 1000 og 10.000+
Du kontakter kundeservice.
Ja, du kan kontakte kundeservice og oplyse din nye e-mailadresse.
På www.chilicloud.com kan du få gensendt dit password.
Kontakt kundeservice, de kan oplyse det til dig.
Det er muligt at bruge Chili Cloud både gennem vores klient, men også gennem din internet browser. For at have dem liggende lokalt på din computer, er det dog nødvendigt at hente Chili Cloud klienten.
Ja det kan du godt. Når du har uploadet dine billeder og evt. videoklip til Chili Cloud via appen, kan du slette dem på din telefon. Derefter har du adgang til filerne via din Chili Cloud app. Gælder både Android og IOS.
Chili Cloud drevet er bygget op, så dine filer er lagt ud på mere end en sky. Dette sikre, at selvom der skulle ske noget med den ene sky, så har en anden mulighed for at tage over og dine filer vil være intakte. Og hvis du ved et uheld sletter nogle filer, har du altid mulighed for at hente dem tilbage.
Du har mulighed for at logge ind på http://www.chilicloud.com, her vil du kunne se alle dine indstillinger og hvor meget plads du har tilbage på dit Chili Cloud drev.
Din plads bliver udvidet. Der kan gå op til 3 timer inden din nye plads er til rådighed.
Fra du opsiger dit fiberabonnement har du 30 dage til at flytte dine filer fra Chili Cloud. Du kan også lave en aftale direkte med Chili Cloud og betale et abonnement til dem.
Du har efter alt sandsynlighed brugt den plads du har til rådighed. Du har mulighed for at tilkøbe mere plads – enten 100 eller 1000GB.
Du vil fortsat have adgang til dine filer og have mulighed for at downloade dem, men du kan ikke uploade flere filer. Du kan få mere plads ved at tilkøbe mere eller slette nogle af de filer du har uploaded.
Ja det kan du godt. Når du har uploaded filen, vil din konto ikke længere have plads til flere uploads, før du enten tilkøber mere plads, eller sletter filer.
Du har modtaget en e-mail, der fortæller dig lidt om hvordan du skal forholde dig. Du har 30 dage til at overføre dine filer til et andet medie, eller lave en aftale direkte med Chili. Du vil i perioden kun kunne downloade filer. Efter de 30 dage er dine data ikke længere tilgængelige.