{{ notification.title }}

{{ notification.message }}

Online Harddisk

Spørgsmål og Svar

FAQ om Online Harddisk

Hvordan bruger man det?
Luk

For at finde ud af hvordan online harddisken (Chili Cloud) bruges, kan du slÄ op i vores installationsguide pÄ waoo.dk, eller kontakte kundeservice og fÄ hjÊlp til at komme i gang med det hele.

Hvordan får jeg mere plads?
Luk

Du kan tilkĂžbe mere plads ved at kontakte kundeservice hos fiberselskabet.

Kan jeg bruge det på alle mine enheder?
Luk

Ja, vores online harddisk er kompatibel Windows, Mac, iOS, Android samt web browsere, og kan nemt benyttes alle disse steder.

Hvad er grænsen for filstørrelse?
Luk

Vores online harddisk har ikke et loft pÄ hvor stor filen kan vÊre, andet end ud fra hvor meget plads, du har til rÄdighed.

Mine filer er væk, hvordan kan jeg få dem igen?
Luk

Hvis dine filer er blevet slettet eller pĂ„ anden vis forsvundet, kan du gĂ„ ind og gendanne (afhĂŠngigt af hvilken retention-periode som du har indstillet servicen til – default 30 dage). Du kan i installationsguide finde frem til hvordan det skal gĂžres korrekt eller ringe til Kundeservice.

Hvad sker der hvis mine Chili Cloud mapper fylder mere, end jeg har plads til på min computer?
Luk

Kan jeg sÄ selv vÊlge hvilke filer jeg vil synkronisere?

Ja, hvis dine filer fylder mere end du har plads pÄ computeren, kan du selv vÊlge hvilke filer, du vil synkronisere, eller om du kun vil beholde dem i skyen.

Mit share får et mærkeligt navn?
Luk

Efter som Windows ikke kan hĂ„ndtere 2 mapper med samme navn men din online harddisk kan, vil den ved oprettelse af 2 shares med samme navn, sĂŠtte et tids stempel pĂ„ den anden mappe, hvilket er det ”mĂŠrkelige” navn. Du kan omdĂžbe mappen ved at fĂžlge vores installationsguide eller ved at ringe til vores support team og fĂ„ hjĂŠlp til dette.

Jeg bliver ofte bedt om at logge på igen?
Luk

Klienten vil kun acceptere et loginnavn pÄ session, sÄ hvis du har flere faner Äbne, hvor du logger ind pÄ en anden bruger eller logger ind pÄ reseller modulet pÄ en anden fane, vil du blive logget af.

Jeg kan ikke installere på Android?
Luk

PĂ„ Android sker det til tider at kunder oplever, at deres online harddisk (Chili Cloud) fryser, eller aldrig bliver fĂŠrdig med at loade under installation.

  1. GĂ„ til indstillinger.
  2. Vélg ”Applikations manager”.
  3. Scroll ned og find app’en, der hedder ”Play Butik”.
  4. VĂŠlg applikationen og tryk pĂ„ ”Ryd Cache” og ”Ryd data”.
  5. PrĂžv nu at installere Chili Cloud igen.
Brugbare fil, mappe og share navne?
Luk

De forskellige systemer har forskellige begrĂŠnsninger nĂ„r det kommer til at give et navn. FĂžlgende special tegn er derfor ikke brugbare: / \ : * ? ” < > | &

Bruger i dag Dropbox, hvorfor skal jeg vælge Chili Cloud?
Luk

Med Online harddisk/Chili Cloud har du pÄ samme mÄde fuld adgang til dine filer bÄde online og offline, men hvor du hos Dropbox betaler pr. bruger du opretter, sÄ har du hos Chili Cloud mulighed for helt op i mod 5 brugere, uden at det koster en krone ekstra - I skal blot deles om pladsen. Derved kan hele familien have adgang og have deres eget private share, samt dem der skal deles om.

Hvorfor skal jeg flytte alt fra min gratis Dropbox til ChiliCloud?
Luk

Ved at flytte alt over til Chili Cloud fĂ„r du en unik mulighed for en ekstra beskyttelse. Hos Chili Cloud er der nemlig en ”Roll-back” funktion, som gĂžr at hvis der gĂ„r ged i sangteksterne til konfirmationssangene, kogeopskrifterne, eller hvis der sker en ĂŠndring pĂ„ et af dine billeder, kan du gĂ„ tilbage til tidligere versioner af selv samme fil, hvor du hos Dropbox blot har mulighed for at gendanne filen, sĂ„fremt den er blevet slettet, hvilket OGSÅ er en mulighed i Chili Cloud.

Jeg bruger en ekstern harddisk i dag, hvilket jeg altid har brugt, og det fungerer fint for mig – hvorfor så bruge dette?
Luk

En ekstern harddisk er fin at bruge, men langsom og uhÄndterbar nÄr det kommer til at skulle vise feriebillederne frem for venner og familien. Med Chili Cloud har du det hele tiden lige ved hÄnden, om det er pÄ den bÊrbare Windows computer, din Android-enhed, din iPhone/iPad eller din Mac computer, og du kan altid tage backup og hÄndtere dine filer bÄde online og offline, sÄ du ikke lÊngere skal slÊbe rundt pÄ en stor harddisk. Bortset fra det, sÄ har du pÄ en ekstern harddisk ingen mulighed for at redde filerne hvis harddisk skulle gÄ i stykker, men gÄr din computer eller andet derimod i stykker, og det er gemt i Chili Cloud, sÄ vil du altid have en sikker kopi af det i skyen, sÄ der er ingen fare for at vigtige dokumenter, billeder eller andre filer gÄr tabt.

Hvor mange billeder kan jeg ca. have i min 25 GB online harddisk?
Luk

Alt efter kvalitet, og hvilken enhed billederne kommer fra (iPhone, iPad, Android, Tablet, Kamera
), mellem 1000 og 10.000+

Jeg har aldrig modtaget en mail om aktivering af online harddisk – hvad gør jeg?
Luk

Du kontakter kundeservice.

Jeg vil gerne bruge et andet brugernavn end den mailadresse som jeg angav i forbindelse med min fiberbestilling. Kan jeg ændre det?
Luk

Ja, du kan kontakte kundeservice og oplyse din nye e-mailadresse.

Jeg har glemt mit brugernavn – hvad gør jeg?
Luk

PÄ www.chilicloud.com kan du fÄ gensendt dit password.

Jeg har glemt mit password – hvad gør jeg?
Luk

Kontakt kundeservice, de kan oplyse det til dig.

Behøver jeg at installere Windows-klienten for at kunne synkronisere filer mellem PC og online harddisken, eller kan jeg bare bruge browser-versionen?
Luk

Det er muligt at bruge Chili Cloud bÄde gennem vores klient, men ogsÄ gennem din internet browser. For at have dem liggende lokalt pÄ din computer, er det dog nÞdvendigt at hente Chili Cloud klienten.

Jeg har ikke mere plads på min telefon - Kan jeg vælge kun at have mine billeder i Chili Cloud og slette dem på telefonen, og kan jeg så fortsat tilgå billederne fra telefonen?
Luk

Ja det kan du godt. NÄr du har uploadet dine billeder og evt. videoklip til Chili Cloud via appen, kan du slette dem pÄ din telefon. Derefter har du adgang til filerne via din Chili Cloud app. GÊlder bÄde Android og IOS.

Hvad er min sikkerhed for at I ikke sletter mine data?
Luk

Chili Cloud drevet er bygget op, sÄ dine filer er lagt ud pÄ mere end en sky. Dette sikre, at selvom der skulle ske noget med den ene sky, sÄ har en anden mulighed for at tage over og dine filer vil vÊre intakte. Og hvis du ved et uheld sletter nogle filer, har du altid mulighed for at hente dem tilbage.

Hvor ser jeg hvor meget plads, som jeg har tilbage?
Luk

Du har mulighed for at logge ind pÄ http://www.chilicloud.com, her vil du kunne se alle dine indstillinger og hvor meget plads du har tilbage pÄ dit Chili Cloud drev.

Hvor lang tid går der efter opgraderingsbestilling, før jeg får udvidet min lagerplads?
Luk

Din plads bliver udvidet. Der kan gÄ op til 3 timer inden din nye plads er til rÄdighed.

Jeg har opsagt mit fiberabonnement, men fik ikke tømt min online harddisk. Kan jeg stadig tilgå mine data?
Luk

Fra du opsiger dit fiberabonnement har du 30 dage til at flytte dine filer fra Chili Cloud. Du kan ogsÄ lave en aftale direkte med Chili Cloud og betale et abonnement til dem.

Jeg kan ikke uploade flere filer – hvorfor?
Luk

Du har efter alt sandsynlighed brugt den plads du har til rĂ„dighed. Du har mulighed for at tilkĂžbe mere plads – enten 100 eller 1000GB.

Hvad sker der når jeg har brugt den plads jeg har til rådighed?
Luk

Du vil fortsat have adgang til dine filer og have mulighed for at downloade dem, men du kan ikke uploade flere filer. Du kan fÄ mere plads ved at tilkÞbe mere eller slette nogle af de filer du har uploaded.

Jeg har kun få MB tilbage af den plads jeg har til rådighed, men vil gerne uploade en fil, der fylder mere end den plads jeg har – kan jeg det?
Luk

Ja det kan du godt. NÄr du har uploaded filen, vil din konto ikke lÊngere have plads til flere uploads, fÞr du enten tilkÞber mere plads, eller sletter filer.

Jeg har opsagt min Waoo Fiber – hvad sker der med mine data?
Luk

Du har modtaget en e-mail, der fortĂŠller dig lidt om hvordan du skal forholde dig. Du har 30 dage til at overfĂžre dine filer til et andet medie, eller lave en aftale direkte med Chili. Du vil i perioden kun kunne downloade filer. Efter de 30 dage er dine data ikke lĂŠngere tilgĂŠngelige.