Hvilket fiberprodukt passer til dine behov? Tag testen her!

{{ notification.title }}

{{ notification.message }}

Tilsluning af TV-Boks

Spørgsmål og Svar

FAQ om tilslutning af TV-Boks

Hvordan kobler jeg TV boksen til mit TV?
Luk

Du finder en brugervejledning til tilslutningen og installationen af din TV boks her.

Hvorfor virker min TV boks ikke?
Luk

Tjek at din TV boks er tilsluttet korrekt til din fiberboks. Sluk eller fjern strĂžmtilslutning til din TV boks, og tĂŠnd igen, for genstart af boksen. Vent et Ăžjeblik. Virker dette ikke, kontakt da kundeservice.

Hvad betyder prikkerne, der vises på TV’et fra TV boksen, når boksen tændes?
Luk

Prik 1
GrĂžn: OK – du har fĂ„et tildelt en IP-adresse fra netvĂŠrket
Gul: TV boksen forsÞger at fÄ en IP-adresse fra netvÊrket
RÞd: TV boksen fÄr ikke fat i en IP-adresse fra netvÊrket

Prik 2
GrĂžn: Tilkobling til download af operativsystemet (TV boksen henter hele operativsystemet over nettet ved start)
Gul: TV boksen forsĂžger at blive tilkoblet download af operativsystemet
RĂžd: TV boksen bliver ikke tilkoblet download af operativsystemet. Hvis prik 2 bliver rĂžd skyldes det problemer med multicast i nettet

Prik 3
GrĂžn: TV boksen downloader operativsystemet
Gul: TV boksen downloader programvarer
RĂžd: TV boksen kunne ikke downloade operativsystemet

Prik 4
GrĂžn: Portapplikation blev startet
Gul: Portapplikation starter
RÞd: FormÄr ikke at starte portapplikation

Prik 5
GrĂžn: OK
Gul: -
RÞd: TV boksen spÞrger efter portalserveren pÄ en given port. Hvis den stopper her, betyder det, at TV boksen ikke fÄr fat i portals

Bør jeg slukke for TV boksen?
Luk

Hver gang du tÊnder TV boksen, skal den initialisere og downloade TV-portalen med videre pÄ ny. Det kan tage noget tid, og derfor lader de fleste TV boksen vÊre tÊndt. Som med alt andet elektrisk udstyr, bÞr du tage stikket ud, hvis du er bortrejst i en lÊngere periode. Hvis du oplever problemer med din TV boks, skal du slukke og tÊnde den igen. Derved bliver TV boksen opdateret, og den burde virke igen.

Jeg får fat i TV-portalen, men hvorfor der er ingen TV-kanaler?
Luk

Hvis du ikke fÄr fat i TV kanalerne pÄ TV-portalen, er der med stor sandsynlighed sket en fejl i oprettelsen af dit abonnement. Kontakt dit lokale energiselskab for at fÄ rettet fejlen.

Mit TV-signal hakker og fryser – hvorfor?
Luk

Hvis du oplever at dit TV hakker eller fryser, sÄ tjek, at kablerne sidder rigtigt i stikket. Du bÞr ogsÄ teste de forskellige udgange pÄ TV boksen. PrÞv desuden at koble én af dine TV bokse direkte til fiberboksen. Hvis signalet ikke hakker, nÄr du gÞr dette, kan problemerne skyldes problemer med din switch. Hvis du fortsat har problemer, skal du kontakte dit lokale energiselskab.

Hvor mange TV kan jeg koble til TV boksen?
Luk

Du kan koble ét TV til TV boksen. Har du flere TV, skal du bruge flere TV bokse.

Skal jeg have et fladskærms-TV for at se kanalerne?
Luk

Nej, du kan bruge de fleste almindelige TV. Det eneste krav er, at dit TV har en SCART-indgang, hvor du kan tilslutte TV boksen til dit fjernsyn. Har du et fladskÊrms-TV, vil vi anbefale dig at bruge et HDMI-kabel. Med en HDMI-tilslutning mellem din fladskÊrm og din TV boks vil du opleve denne fulde digitale kvalitet pÄ vores TV kanaler. Desuden kan du med HDMI-tilslutningen modtage alle vores HD-kanaler i vores TV Pakker.

Hvorfor skratter lyden?
Luk

Det kan vĂŠre, fordi dit SCART- eller HDMI-kabel ikke sidder rigtigt i dit TV eller din TV boks.

Hvorfor har jeg forskellige lydstyrker på forskellige TV-kanaler?
Luk

TV-selskaberne, som leverer signalerne til os, bestemmer den lydstyrke, vi sender dem ud med. Derfor kan lydstyrken variere fra kanal til kanal. Dette er helt normalt og gĂŠlder for alle, der leverer TV.

Hvorfor har jeg ingen lyd fra TV boksen til mit TV?
Luk

Det kan vÊre at "mute" er slÄet til pÄ TV boksen og/eller dit TV. Er mute slÄet til pÄ TV boksen, vil dette fremgÄ pÄ din TV-skÊrm. Kontroller med fjernbetjeningen, at der ikke er skruet helt ned for lyden pÄ din TV boks og/eller dit TV. Vi anbefaler, at du skruer helt op for lyden pÄ dit TV, sÄ du kun styrer lyden pÄ din TV boks.

Hvordan forholder det sig med Dolby Digital (AC3)/analog lyd?
Luk

Som udgangspunkt er TV boksen sat op med analog lyd, fordi ikke alle TV-kanaler og film leveres med Dolby Digital-lyd. Med Dolby Digital-lyd bliver der ikke sendt analog lyd ud via SCART-stikket eller L/R audio - kun hvis det er den eneste type lydspor, der sendes ud. Det kan derfor betyde, at lyden forsvinder. Du kan Êndre lydsignaler til Dolby Digital under OpsÊtning - Lydformat pÄ TV-portalen. Vil du have lyden i stereo, skal du sÊtte det op i TV boksen.

Hvorfor mangler jeg undertekster på TV-programmerne?
Luk

Du kan slĂ„ undertekster til og fra under menupunktet TV & Lyd – Tryk OK for at vĂŠlge den opsĂŠtning, som du Ăžnsker at ĂŠndre.

Kan jeg se TV, selvom TV-portalen ikke virker?
Luk

MĂ„ske. Hvis du samtidigt abonnerer pĂ„ Multirums TV, vil du kunne fremsĂžge dine kanaler ”analogt”.

Kan jeg bruge det TV, jeg har i dag?
Luk

Ja, dit TV skal blot have en indgang til et SCART- eller HDMI-stik/kabel.

Jeg mangler kanaler, som jeg kunne se før?
Luk

GĂ„ ind under Kanalliste, og tjek om de kanaler, du savner, er valgt fra. Er det ikke tilfĂŠldet, skal du kontakte dit lokale energiselskab.

Hvorfor støjer blæseren på TV boksen med harddisk?
Luk

BlÊseren kan stÞje, nÄr du tÊnder for din TV boks med harddisk. Det skyldes, at blÊseren kÞrer op i omdrejninger, nÄr du tÊnder boksen. EfterfÞlgende vil blÊseren kÞre ned i omdrejninger igen. Hvis ikke blÊseren falder i omdrejninger og dermed hÞres som en svag summen, kan der vÊre tale om en fejl pÄ boksen. Kontakt venligst dit lokale energiselskab for yderligere information.