{{ notification.title }}

{{ notification.message }}

Waoo TV og Waoo Bio

Spørgsmål & Svar

FAQ om Waoo TV

Hvordan skifter jeg format på mit TV billede?
Luk

Har du et 16:9 tv sÄ skal du skifte oplÞsning ved at gÄ i Menu -> OpsÊtning - > TV & Lyd - > TV-skÊrm og beskÊring og vÊlge 16:9.

Kan jeg se TV selvom TV-Portalen ikke virker?
Luk

MÄske. Hvis du samtidigt abonnerer pÄ Multirums-TV eller har TV uden boks, vil du kunne fremsÞge dine kanaler pÄ dit TV, som om det er kabel-TV.

Hvad er TV-Guide?
Luk

TV-Guide er programinformation. Den er pÄ nÊsten alle de kanaler, du kan fÄ hos os.

Hvilke TV-kanaler kan jeg få?
Luk

Du kan se kanallisten pĂ„ www.waoo.dk/tv. Under hver TV-pakke, kan du klikke pĂ„ ”Vis kanaler” og se alle de kanaler, der er inkluderet i hver pakke.

Jeg mangler kanaler, som jeg kunne se før?
Luk

GĂ„ ind under Kanalliste, og tjek om de kanaler, du savner, er valgt fra. Er det ikke tilfĂŠldet, skal du kontakte dit lokale energiselskab.

Hvilke kanaler kan jeg starte forfra og pause?
Luk

I programinformationen, som vises nÄr du skifter kanal, kan du se om Start Forfra og pause af programmet er muligt.

FAQ OM VIAPLAY

Hvordan får jeg adgang til Viaplay på min TV-boks?
Luk

Klik pÄ Viaplay i portalmenuen. Viaplay er kun tilgÊngelig pÄ Waoo TV-bokse af typen AirTies 7410. BemÊrk endvidere at adgangen krÊver et Viaplay-abonnement.
Har du ikke en 7410 TV-boks, kontakt da dit lokale fiberselskab som har mulighed for at tilbyde dig en boks-opgradering pÄ nogle sÊrlige betingelser.

Hvordan opretter jeg et Viaplay-abonnement?
Luk

Hvis du har en Waoo Stor TV-pakke har du adgang til streamingtjenesten Viaplay Total, og du har modtaget en aktiveringsmail fra dit fiberselskab. I denne mail er der en engangskode, som du skal bruge til at oprette dit abonnement.

Oprettelse af Viaplay-abonnement skal ske pÄ https://signup.viaplay.dk/waoo med de oplysninger du har fÄet tilsendt af dit fiberselskab.

VĂŠlg dit fiberselskab i rullemenuen og indtast din engangskode og din e-mail.

Du finder din engangskode i den mail du har modtaget. Alternativt skal du kontakte dit lokale fiberselskab.

Kan jeg bruge et eksisterende Viaplay-abonnement?
Luk

Ja. NÄr du Äbner Viaplay fÞrste gang indtaster du blot din email og Viaplay-adgangskode. TV-boksen husker disse, sÄ du slipper for at logge pÄ hver gang.

Hvordan ændrer jeg Viaplay-bruger?
Luk

Ønsker du at Êndre den Viaplay-bruger som er tilknyttet TV-boksen, kan du i appen logge ud og herefter logge ind med en anden bruger.

Jeg har glemt min adgangskode.
Luk

GĂ„ til https://account.viaplay.dk/forgot-password.

Angiv den e-mailadresse, du brugte, da du registrerede dig, sÄ fÄr du en mail med et link som hjÊlper dig med at skifte adgangskode med det samme.

Hvor finder jeg hjælp til mit Viaplay-abonnement?
Luk

Du finder masser af hjÊlp pÄ https://kundeservice.viaplay.dk/.

FAQ om netflix

Hvordan får jeg adgang til netflix på min tv-boks?
Luk

Klik pÄ Netflix i portalmenuen. Netflix er kun tilgÊngelig pÄ Waoo TV-bokse af typen AirTies 7210 og 7310. BemÊrk endvidere at adgangen krÊver et Netflix-abonnement.
UnderstÞtter din TV-boks ikke Netflix, kontakt da dit lokale fiberselskab som har mulighed for at tilbyde dig en boks-opgradering pÄ nogle sÊrlige betingelser. LÊs mere om dette her

Hvordan opretter jeg et netflix-abonnement?
Luk

Oprettelse af Netflix-abonnement kan ske direkte pÄ TV-portalen, nÄr du har Äbnet Netflix. Alternativt kan det ske her. Netflix tilbyder én mÄneds gratis prÞveperiode.

Kan jeg bruge et eksisterende netflix-abonnement?
Luk

Ja. NÄr du Äbner Netflix fÞrste gang indtaster du blot din email og Netflix-adgangskode. TV-boksen husker disse, sÄ du slipper for at logge pÄ hver gang.

Hvordan betjener jeg netflix med min waoo fjernbetjening?
Luk

Din fjernbetjening har fÞlgende funktioner, nÄr du bruger Netflix:

Hvordan ændrer jeg netflix-bruger?
Luk

Ønsker du at Êndre den Netflix-bruger som er tilknyttet TV-boksen, kan du under menupunktet OpsÊtning i portalen, nulstille den allerede oprettede bruger. Herefter fÄr du adgang til at indtaste en ny email og Netflix-adgangskode nÊste gang du Äbner Netflix pÄ TV-boksen.

Kan jeg på min tv-boks med harddisk optage et program, mens jeg ser netflix?
Luk

Nej. Det er desvĂŠrre ikke muligt at optage et program samtidigt med at Netflix-app’en er Ă„ben pĂ„ TV-boksen.

Hvor finder jeg hjælp til mit netflix-abonnement?
Luk

Du finder masser af hjĂŠlp pĂ„ http://netflix.com/help. Her finder du ogsĂ„ telefonnummeret til Netflix’s dansktalende support.

Kan jeg bruge min udenlandske netflix konto på min waoo tv-boks?
Luk

Ja, udenlandske Netflix-konti giver adgang til det indhold, som Netflix har gjort tilgÊngeligt i Danmark. Det er ikke muligt at bruge VPN pÄ boksen.

Kan jeg ændre til hvide undertekster i netflix?
Luk

Ja. Log pĂ„ Netflix pĂ„ din computer (https://signup.netflix.com/Login) og vĂŠlg ”Din konto”. Herunder skal du vĂŠlge ”Underteksters udseende”, og du fĂ„r her mulighed for selv at bestemme bl.a. farve og skrifttype. Ændringen slĂ„r herefter igennem pĂ„ din Waoo TV-boks.

FAQ om Waoo Bio

Jeg oplever fejl ved filmleje eller on demand.
Luk

Du kan prÞve at genstarte din TV-boks, altsÄ slukke og tÊnde for strÞmmen til den.

Hvordan lejer jeg film?
Luk

PĂ„ din TV-boks kan du i menuen finde Film, her kan du finde alle de film, som TV-portalen tilbyder.

Filmene er delt op i forskellige kategorier og det er ogsÄ muligt at sÞge efter film.

For at finde den film du gerne vil leje, navigerer du rundt ved hjÊlp af piletasterne pÄ fjernbetjeningen. Markér filmen og tryk OK. For at leje filmen vil du blive bedt om at indtaste den betalingskode, som du modtog, da du oprettede TV-abonnementet. Mangler du koden, kontakt da dit lokale energiselskab.

PÄ Web TV skal du klikke pÄ Bio i menuen. Filmene er delt op i kategorier og du kan vÊlge tema, genre eller sÞge pÄ en bestemt film. NÄr du har fundet den film du vil leje, klikker du pÄ filmen og herefter lej. For at leje filmen vil du blive bedt om at indtaste den betalingskode, som du modtog, da du oprettede TV-abonnementet. Mangler du koden, kontakt da dit lokale fibernetselskab.

Hvor meget koster det at leje film?
Luk

Det koster fra 25 kr. til 59 kr. at leje en film. Filmene lejes for 48 timer af gangen - du kan altsÄ se den lejede film, sÄ mange gange du har lyst inden for de 48 timer. Du fÄr ingen rykkergebyrer, da filmene bliver afleveret helt automatisk.

Hvad gør jeg hvis lejefilmen fryser?
Luk

Hvis filmen fryser efter start, skal du genstarte din TV-boks. Du kan fÄ kompensation for en film, der fryser, hvis det efter en genstart af boksen ikke er muligt at se hele filmen.

Jeg mangler koder til at leje film?
Luk

Hvis du mangler betalings-pinkoden til filmleje, sÄ er du velkommen til at kontakte vores support eller kundeservice, som kan give dig koden over telefonen.

Hvordan bliver jeg afregnet for de film, jeg lejer?
Luk

Du bliver afregnet bagud pr. kvartal. BelÞbet lÊgges oveni dit kvartalsvise abonnement og fremgÄr af din regning.

Hvor mange film får jeg adgang til?
Luk

Der ligger i Þjeblikket mere end 10.000 film i Waoo Bio via TV-boksen og 5.000 via waoo.tv. BemÊrk, at du ogsÄ finder HD-film i Waoo Bio. Vi opdaterer lÞbende udbuddet af filmtitler.

Undertekster på film?
Luk

Alle udenlandske film i Waoo Bio er tekstet pÄ dansk.

Hvordan kan jeg se, hvor mange film jeg har lejet?
Luk

I menuen Waoo Bio finder du Lejehistorik. Du vil under Leje historik kunne fĂžlge med i, hvor mange film du har lejet.

FAQ om kanalbutik

Jeg får at vide, at min tv pakke ikke giver mig mulighed for at benytte tjenesten?
Luk

Det er kun kunder med fĂžlgende IPTV-pakker, der kan benytte Kanalbutikken:

  • Waoo Lille TV-pakke
  • Waoo Stor TV-pakke
  • Waoo Grundpakke
  • Waoo Underholdningspakke
  • Waoo Stor Underholdningspakke
  • Viasat TV-pakke
Hvor hurtigt får jeg adgang til de nye kanaler, som jeg har bestilt i kanalbutikken?
Luk

Dine ĂŠndringer vil ske med det samme.

Jeg skal bruge en pinkode til at bekræfte ordren – hvad er det for en kode?
Luk

Det er den samme pinkode, du skal bruge, som du benytter til at leje film i Waoo Bio (betalings-pinkoden). Koden stÄr pÄ det materiale, du fik ved oprettelsen af dit TV-abonnement. Hvis du ikke kan finde din betalings-pinkode, sÄ kontakt dit lokale energiselskab.

Jeg vil gerne ændre en frit valg pakke – hvorfor kan jeg ikke det?
Luk

Du kan kun tilfÞje Frit Valg Pakker i tjenesten. Ønsker du at Êndre eller opsige en Frit Valg Pakke, skal du kontakte dit lokale fiberselskab.

Hvor mange tv-kanaler kan jeg ændre i frit valg ad gangen?
Luk

Du kan Êndre alle Frit Valg TV-kanaler, som du har haft i over en mÄned pÄ samme tid, hvis du vil. NÄr en Frit Valg TV-kanal er Êndret, kan du ikke Êndre den igen fÞr mÄneden efter.

Hvornår betaler jeg for mine frit valg kanaler og frit valg pakker?
Luk

Dine kÞb vil fremgÄ af den regning, som du normalt fÄr pÄ din Waoo TV-pakke.

Hvornår får jeg adgang til den/de on demand tjenester, som indgår i den bestilte frit valg pakke?
Luk

I forbindelse med at du modtager ordrebekrĂŠftelsen pĂ„ din bestilling af denne Frit Valg Pakke vil du via TV Portalen fĂ„ adgang til den/de on demand tjenester, som mĂ„tte indgĂ„ i den bestilte Frit Valg Pakke. Arkivet vil kunne fremfindes via menupunktet ”TV on Demand” i TV-portalen.

Hvordan afbestiller jeg frit valg kanaler og frit valg pakker?
Luk

Efter bindingen pÄ 30 dage for hver kanal, kan du via Kanalbutikken nemt selv afbestille en Frit Valg Kanal. Kanalen forsvinder med det samme og du betaler naturligvis kun for de dage som du har haft adgang til kanalen.

Afbestilling af Frit Valg Pakker sker ved henvendelse til kundeservice hos dit lokale energiselskab.

FAQ om optagelser

Kan jeg optage en udsendelse?
Luk

Ja, hvis du har valgt en Waoo TV-boks med harddisk.

Kan jeg optage programmer fra HD-kanaler?
Luk

Ja. VÊr dog opmÊrksom pÄ, at nÄr du optager fra en HD-kanal, sÄ fylder optagelsen mere end fra en ikke-HD kanal, da det flottere HD-billede simpelthen fylder mere, nÄr det skal lagres.

Hvordan optager jeg et program?
Luk

Du trykker pÄ optage-knappen med den rÞde cirkel.

Kan jeg optage faste programmer?
Luk

Nej. Du kan ikke sĂŠtte TV-boksen med harddisk til at optage en fast programrĂŠkke fx en serie, der forekommer hver uge. Du skal planlĂŠgge optagelsen forud for hver udsendelse.

Hvor mange programmer kan jeg optage ad gangen?
Luk

Du kan kun optage et program ad gangen. Hvis du programmerer 2 optagelser, vil du fÄ en advarsel om, at du har planlagt for mange samtidige optagelser.

Hvor meget kan jeg optage på min Waoo TV-boks med harddisk?
Luk

PÄ din Waoo TV-boks af typen Motorola VIP1960-9 kan du optage ca. 60 timer. Har du en TV-boks af typen Motorola VIP1963 eller AirTies 7130/7310 kan du optage ca. 120 timer. VÊr opmÊrksom pÄ at antallet af optagelser afhÊnger af hvilke kanaler du optager, der er sÄledes ikke plads til sÄ mange optagelser sÄfremt du overvejende optager HD kanaler. Det angivne timeantal er baseret pÄ et miks af kanaler i Waoo Stor TV-pakke.

Kan jeg sætte min TV-boks med harddisk til at optage en fremtidig udsendelse?
Luk

Ja. Du kan sÊtte TV-boksen med harddisk til at optage pÄ et givent tidspunkt vha. en timer-funktion. Du planlÊgger dine optagelser via programguiden, i menuen Planlagte optagelser eller starter optagelsen, nÄr programmet begynder.

Kan jeg gemme mine optagelser på en ekstern harddisk?
Luk

Nej, du kan ikke gemme dine optagelser pÄ en ekstern harddisk. Programmerne er beskyttet af ophavsrettigheder, og derfor kan optagelsen kun ses pÄ dit TV direkte fra TV-boksen med harddisk.

FAQ om radio

Hvordan skifter jeg til radio?
Luk

Tryk pÄ Radio pÄ din Waoo Fjernbetjening og du har adgang til en lang rÊkke radiokanaler.

Hvordan skifter jeg tilbage fra radio til tv?
Luk

Tryk pÄ knappen Radio og du kommer tilbage til TV.