Spørgsmål og svar

Online Harddisk

Herunder har du adgang spørgsmål og svar vedr. Online Harddisk
  • Hvordan bruger man det?

    For at finde ud af hvordan online harddisken (Chili Cloud) bruges kan du slå op i vores installationsguide på waoo.dk, eller kontakte kundeservice og få hjælp til at komme i gang med det hele.

  • Hvordan får jeg mere plads?

    Du kan tilkøbe mere plads ved at kontakte kundeservice hos fiberselskabet.

  • Kan jeg bruge det på alle mine enheder?

    Ja, vores online harddisk er kompatibel Windows, Mac, iOS, Android samt web browsere, og kan nemt benyttes alle disse steder.

  • Hvad er grænsen for filstørrelse?

    Vores online harddisk har ikke et loft på hvor stor filen kan være, andet end ud fra hvor meget plads, du har til rådighed.

  • Mine filer er væk, hvordan kan jeg få dem igen?

    Hvis dine filer er blevet slettet eller på anden vis forsvundet, kan du gå ind og gendanne (afhængigt af hvilken retention-periode som du har indstillet servicen til – default 30 dage). Du kan i installationsguide finde frem til hvordan det skal gøres korrekt eller ringe til Kundeservice

  • Hvad sker der hvis mine Chili Cloud mapper fylder mere, end jeg har plads til på min computer? Kan jeg så selv vælge hvilke filer jeg vil synkronisere?

    Ja, hvis dine filer fylder mere end du har plads på computeren, kan du selv vælge hvilke filer, du vil synkronisere, eller om du kun vil beholde dem i skyen.

  • Mit share får et mærkeligt navn?

    Efter som Windows ikke kan håndtere 2 mapper med samme navn men din online harddisk kan, vil den ved oprettelse af 2 shares med samme navn, sætte et tids stempel på den anden mappe, hvilket er det ”mærkelige” navn. Du kan omdøbe mappen ved at følge vores installationsguide eller ved at ringe til vores support team og få hjælp til dette.

  • Jeg bliver ofte bedt om at logge på igen?

    Klienten vil kun acceptere et loginnavn på session, så hvis du har flere faner åbne, hvor du logger ind på en anden bruger eller logger ind på reseller modulet på en anden fane, vil du blive logget af.

  • Jeg kan ikke installere på Android?

    På Android sker det til tider at kunder oplever, at deres online harddisk (Chili Cloud) fryser eller aldrig bliver færdig med at loade under installation.

    1. Gå til indstillinger.
    2. Vælg ”Applikations manager”.
    3. Scroll ned og find app’en, der hedder ”Play Butik”.
    4. Vælg applikationen og tryk på ”Ryd Cache” og ”Ryd data”.
    5. Prøv nu at installere Chili Cloud igen.

  • Brugbare fil, mappe og share navne

    De forskellige systemer har forskellige begrænsninger når det kommer til at give et navn. Følgende special tegn er derfor ikke brugbare: / \ : * ? ” < > | &

  • Bruger i dag Dropbox, hvorfor skal jeg vælge Chili Cloud?

    Med Online harddisk/Chili Cloud har du på samme måde fuld adgang til dine filer både online og offline, men hvor du hos Dropbox betaler pr. bruger du opretter, så har du hos Chili Cloud mulighed for helt op i mod 5 brugere, uden at det koster en krone ekstra - I skal blot deles om pladsen. Derved kan hele familien have adgang og have deres eget private share, samt dem der skal deles om.

  • Hvorfor skal jeg flytte alt fra min gratis Dropbox til ChiliCloud?

    Ved at flytte alt over til Chili Cloud får du en unik mulighed for en ekstra beskyttelse. Hos Chili Cloud er der nemlig en ”Roll-back” funktion, som gør at hvis der går ged i sangteksterne til konfirmationssangene, kogeopskrifterne, eller hvis der sker en ændring på et af dine billeder, kan du gå tilbage til tidligere versioner af selv samme fil, hvor du hos Dropbox blot har mulighed for at gendanne filen, såfremt den er blevet slettet, hvilket OGSÅ er en mulighed i Chili Cloud.

  • Jeg bruger en ekstern harddisk i dag, hvilket jeg altid har brugt, og det fungerer fint for mig – hvorfor så bruge dette?

    En ekstern harddisk er fin at bruge, men langsom og uhåndterbar når det kommer til at skulle vise feriebillederne frem for venner og familien. Med Chili Cloud har du det hele tiden lige ved hånden, om det er på den bærbare Windows computer, din Android-enhed, din iPhone/iPad eller din Mac computer, og du kan altid tage backup og håndtere dine filer både online og offline, så du ikke længere skal slæbe rundt på en stor harddisk. Bortset fra det, så har du på en ekstern harddisk ingen mulighed for at redde filerne hvis harddisk skulle gå i stykker, men går din computer eller andet derimod i stykker, og det er gemt i Chili Cloud, så vil du altid have en sikker kopi af det i skyen, så der er ingen fare for at vigtige dokumenter, billeder eller andre filer går tabt.

  • Hvor mange billeder kan jeg ca. have i min 25 GB online harddisk?

    Alt efter kvalitet, og hvilken enhed billederne kommer fra (iPhone, iPad, Android, Tablet, Kamera…), mellem 1000 og 10.000+

  • Jeg har aldrig modtaget en mail om aktivering af online harddisk – hvad gør jeg?

    Du kontakter kundeservice

  • Jeg vil gerne bruge et andet brugernavn end den mailadresse som jeg angav i forbindelse med min fiberbestilling. Kan jeg ændre det?

    Ja, du kan kontakte kundeservice og oplyse din nye e-mailadresse

  • Jeg har glemt mit brugernavn – hvad gør jeg?

    På www.chilicloud.com kan du få gensendt dit password

  • Jeg har glemt mit password – hvad gør jeg?

    Kontakt kundeservice, der kan oplyse det til dig

  • Behøver jeg at installere Windows-klienten for at kunne synkronisere filer mellem PC og online harddisken, eller kan jeg bare bruge browser-versionen?

    Det er muligt at bruge Chili Cloud både gennem vores klient, men også gennem din internet browser. For at have dem liggende lokalt på din computer, er det dog nødvendigt at hente Chili Cloud klienten.

  • Jeg har ikke mere plads på min telefon - Kan jeg vælge kun at have mine billeder i Chili Cloud og slette dem på telefonen, og kan jeg så fortsat tilgå billederne fra telefonen?

    Ja det kan du godt. Når du har uploadet dine billeder og evt. videoklip til Chili Cloud via appen, kan du slette dem på din telefon. Derefter har du adgang til filerne via din Chili Cloud app. Gælder både Android og IOS.

  • Hvad er min sikkerhed for at I ikke sletter mine data? … 2 center redundans etc…

    Chili Cloud drevet er bygget op, så dine filer er lagt ud på mere end en sky. Dette sikre, at selvom der skulle ske noget med den ene sky, så har en anden mulighed for at tage over og dine filer vil være intakte. Og hvis du ved et uheld sletter nogle filer, har du altid mulighed for at hente dem tilbage.

  • Hvor ser jeg hvor meget plads, som jeg har tilbage?

    Du har mulighed for at logge ind på http://www.chilicloud.com, her vil du kunne se alle dine indstillinger og hvor meget plads du har tilbage på dit Chili Cloud drev.

  • Hvor lang tid går der efter opgraderingsbestilling, før jeg får udvidet min lagerplads?

    Din plads bliver udvidet. Der kan gå op til 3 timer inden din nye plads er til rådighed

  • Jeg har opsagt mit fiberabonnement, men fik ikke tømt min online harddisk. Kan jeg stadig tilgå mine data?

    Fra du opsiger dit fiberabonnement har du 30 dage til at flytte dine filer fra Chili Cloud. Du kan også lave en aftale direkte med Chili Cloud og betale et abonnement til dem.

  • Jeg har ændret min e- mailadresse og modtaget en ny aktiveringsmail – er mine gamle data væk?

    Nej det er de ikke. Den nye aktiveringsmail kan du benytte for at oprette adgang til dine eksisterende data, men din nye e-mail adresse. Du vil fortsat have adgang til dine data med dit tidligere log-in (e-mail og password). Når du ændre din e-mail adresse for du blot en ny adgang til dine eksisterende data.

  • Jeg kan ikke uploade flere filer – hvorfor?

    Du har efter alt sandsynlighed brugt den plads du har til rådighed. Du har mulighed for at tilkøbe mere plads – enten 100 eller 1000GB.

  • Hvad sker der når jeg har brugt den plads jeg har til rådighed?

    Du vil fortsat have adgang til dine filer og have mulighed for at downloade dem, men du kan ikke uploade flere filer. Du kan få mere plads ved at tilkøbe mere eller slette nogle af de filer du har uploaded.

  • Jeg har kun få MB tilbage af den plads jeg har til rådighed, men vil gerne uploade en fil, der fylder mere end den plads jeg har – kan jeg det?

    Ja det kan du godt. Når du har uploaded filen, vil din konto ikke længere have plads til flere uploads, før du enten tilkøber mere plads, eller sletter filer.

  • Jeg har opsagt min Waoo Fiber – hvad sker der med mine data?

    Du har modtaget en e-mail, der fortæller dig lidt om hvordan du skal forholde dig. Du har 30 dage til at overføre dine filer til et andet medie, eller lave en aftale direkte med Chili. Du vil i perioden kun kunne downloade filer. Efter de 30 dage er dine data ikke længere tilgængelige.